قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

آیا سرمایه گذاری در اتریوم (ETH) در سال 2022 مناسب است؟

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی ارز دیجیتال اتریوم بپردازیم و ببینیم که آیا سرمایه گذاری در اتریوم درسال 2022 میلادی مناسب است یا خیر. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما عزیزان قصد سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی از جمله قیمت اتریوم و خصوصیات دیگر آن را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم تا که به واسطه آن قادر باشید راحت تر تصمیم گیری کنید.
با توجه به تغییراتی که در حال حاضر در سیستم کلی ارز دیجیتال اتریوم ایجاد شده است، بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا خرید  اتریوم برای سرمایه گذاری کار درستی است یا خیر. اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که این شبکه به خوبی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی خواهد کرد و به همین دلیل نیز باعث شده است که توجه زیادی به آن جلب شده است. در این مقاله قصد داریم نگاهی عمیق به ارز دیجیتال اتریوم داشته باشیم و کاربردهای این رمز ارز را مورد بررسی قرار دهیم. پس با توجه به این مسئله اگر قصد سرمایه گذاری در اتریوم را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا سرمایه گذاری در اتریوم انتخابی مناسب است؟

ارز دیجیتال اتریوم یکی از محبوب ترین رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال است و قیمت آن از زمان عرضه شدن تا به امروز بیش از ده هزار برابر افزایش پیدا کرده است. این مسئله منجر به این شده است که در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی در بازار ارز دیجیتال به دنبال این باشند که بر روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنند. اما ما در این مطلب به دنبال دلایل منطقی تری برای رشد قیمت اتریوم هستیم.

سرمایه گذاری در اتریوم

به عنوان نمونه با توجه به به روز رسانی اخیر ارز دیجیتال اتریوم که در راه است، به احتمال زیادف تعداد برنامه‌های کاربردی این شبکه ارز دیجیتال به مراتب بیشتر از قبل خواده شد. این مسئله به خودی خود منجر به این خواهد شد که قیمت ارز دیجیتال اتریوم با افزایش رو به رو شود. علاوه بر این مسئله انتشار شاردینگ در سال 2023 قادر خواهد بود عملکرد این شبکه ارز دیجیتال را به مراتب افزایش دهد و توسعه دهندگان بسیار زیادی را به خود جذب خواهد کرد. با در نظر گرفتن این مسئله می‌توان این گونه بیان کرد که سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال اتریوم یک گزینه بسیار خوب است. اما سوال این است که با توجه به این مسئله که وضعیت ارز دیجیتال اتریوم چند وقتی است که مناسب نیست، آیا این پروژه برای سرمایه گذاری بلند مدت نیز مناسب است یا خیر؟

نحوه عملکرد ارز دیجیتال اتریوم از زمان عرضه و در سال 2022

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال اتریوم یکی از رمز ارزهای محبوب بازار ارز دیجیتال می‌باشد و برای همین نیز فعالان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است و رشد خوبی را نیز تا سال 2014 تجربه کرده است. اگر نگاهی به نمودار قیمت ارز دیجیتال اتریوم بیاندازید به این مسئله پی خواهید برد که اتریوم در آن زمان علاوه بر عملکرئ بسیار خوبی که داشته است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری بلند مدت نیز بوده است. در آن زمان به قدری وضعیت ارز دیجیتال اتریوم خوب بود که مهم نبود که شما چه زمانی اقدام به خرید ارز دیجیتال اتریوم کنید، همیشه با سود معامله خود را ترک می‌کردید. برای همین نیز در آن زمان ارز دیجیتال اتریوم در کنار ارز دیجیتال بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری بلند مدت بود و فعالان بسیاری اقدام به خرید اتریوم می‌کردند.

اما جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در حال حاضر ارز دیجیتال اتریوم نوسانات بسیاری را تجربه کرده است و هم اکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. همین مسئله سبب شده است که دید بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال نسبت به سرمایه گذاری بلند مدت بر روی این رمز ارز خراب شود. اما مسئله اصلی این است که این رمز ارز با توجه به تحلیل فاندامنتالی که برای آن وجود دارد، چیزی در حدود 80 درصد از قیمت واقعی خود فاصله دارد. البته این موضوع نمی‌تواند تسکین بخش افرادی که در سال 2022 میلادی این رمز ارز را خریداری کرده اند باشد؛ دلیل این سخن نیز این است که این افراد تا به این لحظه چیزی در حدود نیمی از ارزش دارایی خود را از دست داده‌اند. اما با این حال خرید ارز دیجیتال اتریوم در کف قیمتی یکی از بهترین کارهایی می‌باشد که شما عزیزان قادر خواهید بود انجام دهید.

تاریخچه ارز دیجیتال اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم در سال 2014 میلادی پای به عرضه بازار ارزهای دیجیتال گذاشت و در همین مدت نسبتا کوتاه توانسته است رتبه دوم را در بازار ارز دیجیتال به دست آورد. این رمز ارز در حال حاضر ارزشی در حدود 1300 دلار دارد. همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، این ارز دیجیتال به خوبی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و همین مسئله سبب شده است که توجه بسیاری از توسعه دهندگان به این پروژه جلب شود. همین مسئله منجر به این شد که این رمز ارز رشد بسیار خوبی را در این مدت زمان کوتاه به دست آورد. همین مسئله باعث شد که بسیاری از سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال با دید سرمایه گذاری بلند مدت به این رمز ارز نگاه کنند و آینده خوبی را برای آن متصور باشند.

همچنین بخوانید:

برنامه سرمایه ‌گذاری سیستماتیک (SIP) چیست؟

روند صعودی ارز دیجیتال اتریوم تا سال 2018 میلادی ادامه دار بود  و رشد بسیار خوبی را در این مدت زمان شاهد بودیم. دقیقا در آن زمان بود که بزرگترین بلاکچین جهان یعنی کریپتوکیتیز بر روی این شبکه ارز دیجیتال پایه ریزی شد. این مسئله با شد که توجه بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال به این پروژه جلب شود. در زمان اوج بازار ارز دیجیتال این رمز ارز رشد بسیار خوبی را تجربه کرد و قیمت آن به چیزی در حدود 1280 دلار رسید. اما این روند چندان ادامه دار نبود و بعد از این روند صعودی شاهد یک روند نزولی در ارز دیجیتال اتریوم بودیم. این نوسان قیمتی منجر به کاهش قیمت شدید ارز دیجیتال اتریوم شد و قیمت آن را تا چیزی در حدود 100 دلار کاهش داد. بعد از این برهه زمانی تا مدتی ارز دیجیتال اتریوم بین 100 تا 150 دلار معامله می‌شد. این اتفاق دقیقا در زمانی رخ داد که ارز دیجیتال بیت کوین نیز از 19 هزار دلار به 3 هزار دلار نزول قیمتی داشت.
قیمت ارز دیجیتال اتریوم تا سال 2020 میلادی در همان رنج قیمتی باقی ماند و سرمایه گذاران تا حدودی علاقه خود را به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال از دست دادند. دقیقا در زمانی که همه چیز نا امید کننده به نظر می‌رسید، بازار ارز دیجیتال با ورود عظیم سرمایه گذاران مواجه شد و ارز دیجیتال اتریوم بار دیگر روند صعودی خود را در پیش گرفت. دقیقا در همین برهه زمانی بود که ارز دیجیتال اتریوم توانست قله قیمتی خود را تجربه کند. قیمت این رمز ارز در سال 2020 میلادی به چیزی در حدود 4700 دلار رسید. اما این روند صعودی نیز چندان ادامه دار نبود و به دلیل مشکلاتی از جمله تورم و جنگ، قیمت ارز دیجیتال اتریوم باز هم دچار یک روند نزولی شد و بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد و به قیمتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، یعنی 1200 دلار رسید.

پیش بینی قیمت اتریوم در آینده

اگر از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری در اتریوم را دارید، آیا تا به حال به آینده ارز دیجیتال اتریوم فکر کرده‌اید؟ در ادامه این بخش قصد داریم به آینده ارز دیجیتال اتریوم در سال 2022 میلادی بپردازیم و ببنیم که آیا سرمایه گذاری در اتریوم به صرفه است یا خیر. البته پیش از هر چیزی جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تمامی سخنانی که در این بخش مطرح خواهد شد تنها بر اساس حدس و گمان خواهد بود. دلیل این سخن نیز این است که در بازار ارز دیجیتال به دلیل نوسانات بسیار زیادی که در آن وجود دارد، هیچ چیز دائمی نخواهد بود و ممکن است به یکباره تمامی تحلیل‌های صورت گرفته را باطل کند. پس با توجه به این مسئله سرمایه گذاری در اتریوم و یا هر رمز ارز دیگری بر اساس حدس و گمان صورت خواهد گرفت و ما در این بازار پیش بینی دقیق را نخواهیم داشت.

نکته اول این است که اگر تصمیم که سرمایه گذاری در اتریوم دارید، بهتر است که اصول اولیه سرمایه گذاری را همیشه به یاد داشته باشید. در این مطلب به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم. با نگاهی به سال گذشته ارز دیجیتال اتریوم می‌توان به این مسئله پی برد که روند بازار ارز دیجیتال در سال 2022 ممکن است که با کاهش قیمتی رو به رو باشیم و روند نزولی را در این سال شاهد نباشیم. اما بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که ارز دیجیتال اتریوم در سال‌های پیش رو باز هم روند صعودی خود را در پیش خواهد گرفت و قادر خواهد بود سقف تاریخی خود را بار دیگر لمس کند.
پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که قیمت اتریوم در سال 2022 در حالت رنج باقی خواهد ماند و در نهایت در سال‌های پیش رو باز هم قادر خواهد بود روند صعودی خود را در پیش بگیرد و سقف تاریخی خود را بار دیگر تجربه کند و یا ششاید فراتر از آن پیش برود. به صورت کلی کارشناسان بازار ارز دیجیتال به این رمز ارز خوش بین هستند و بر این باورند که این رمز ارز پتانسیل بسیار بالایی را برای رشد و کسب سود دارد.

تاثیر کاربرد اتریوم بر قیمت آن

اگر به دنبال این هستید که به صورت بلند مدت سرمایه گذاری در اتریوم را تجربه کنید، باید اهداف بلند مدتی را برای پروژه خود در نظر بگیرید. همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، پیش بینی قیمت یک ارز دیجیتال به صورت صد در صد غیرممکن خواهد بود، اما به صورت کلی کاربردهایی که یک پروژه دارد به ما کمک خواهد کرد تا دید بهتری را نسبت به آینده آن داشته باشیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این موارد بپردازیم.

1. قراردادهای هوشمند اتریوم: یکی از کاربردهای اساسی ارز دیجیتال اتریوم این است که به خوبی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. به بیان ساده توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز به واسطه این قابلیت قادر خواهند بود برنامه‌های خود را به صورت مستقیم بر روی این شبکه ارز دیجیتال ایجاد کنند. این قابلیت کمک بسیاری را به توسعه دهندگان کرده است و مزایای بسیاری را برای آنان به وجود اورده است. پس با توجه به این مسئله این کاربرد می‌تواند در طولانی مدت تاثیر بسیار خوبی را بر روی قیمت ارز دیجیتال اتریوم اعمال کند.
2. استیکینگ ارز دیجیتال اتریوم: همان طور که می‌دانید ارز دیجیتال اتریوم در به روز رسانی جدید خود قرار است الگوریتم خود را به اثبات سهام تغییر دهد. در این شرایط کاربران قادر خواهند بود به واسطه استیکینگ کردن دارایی خود سود خوبی را از این راه به دست آورند. این مسئله انگیزه بسیاری را برای فعالان بازار ارز دیجیتال فراهم کرده است و به واسطه این امر تقاضا برای این رمز ارز بالا خواهد رفت و در نهایت افزایش قیمت را در این رمز ارز شاهد خواهیم بود.
3. امنیت اتریوم: یکی دیگر ازمزیت‌های به خصوص ارز دیجیتال اتریوم این است که این شبکه ارز دیجیتال امنیت بسیار بالایی دارد. برای همین نیز بسیاری از توسعه دهندگان بیشتر برنامه‌های حساس خود را بر روی این شبکه ارز دیجیتال بنا خواهند کرد. با توجه به نفوذ ناپذیر بودن این شبکه ارز دیجیتال افراد زیادی به اینشبکه جذب شده‌اند و همین مسئله سبب شده است که تقاضا برای این شبکه ارز دیجیتال به مراتب بالا تر برود.
4. شاردینگ اتریوم: شاردینگ یکی دیگر از فناوری‌هایی است که بعد از بروز رسانی قرار است بر روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم پیاده سازی شود. این قابلیت به شبکه ارز دیجیتال این امکان را خواهد داد تا اطلاعات تراکنش را در بین شبکه تقسیم کند و توان عملیات را به شدت افزایش دهند. به واسطه این کار ازدحام جمعیت در شبکه ارز دیجیتال اتریوم به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و همین مسئله قادر خواهد بود سبب افزایش قیمت ارز دیجیتال اتریوم در پایان سال 2022 و 2023 میلادی شود.

ارز دیجیتال اتریوم برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است یا کوتاه مدت؟

سرمایه گذاری در اتریوم برای بلندمدت

به صورت کلی سرمایه گذاری در اتریوم بستگی به خود فعال بازار ارز دیجیتال خواهد داشت. به عنوان مثال هر فرد متناسب با شرایطی که دارد و خواسته‌ای که از بازار ارز دیجیتال دارد می‌تواند سرمایه گذاری در اتریوم را به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت امتحان کند. اولین سوالی که شما باید به ان پاسخ دهید این است که سرمایه گذاری در اتریوم را به صورت بلند مدت می‌خواهید یا کوتاه مدت؟ به صورت کلی اگر سرمایه گذاری در اتریوم را به صورت بلند مدت می‌خواهید، باید از تحلیل فاندامنتال در تحلیل این رمز ارز استفاده کنید. به واسطه این کار دید بسیار خوبی از آینده اتریوم به دست خواهید آورد و به واسطه یک تحلیل خوب می‌توانید در یک زمان مناسب اقدام به سرمایه گذاری در اتریوم کنید.

از طرف دیگر، سرمایه گذاری در اتریوم به صورت کوتاه مدت نیز یکی از راه کارهایی است که می‌توانید به واسطه ان سود خوبی را به دست آورید. اما به صورت کلی توصیه ما به شما عزیزان این است که از این رمز ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کنید، زیرا بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که این رمز ارز در آینده پتانسیل بسیار خوبی را برای رشد خواهد داشت و ممکن است که دو الی سه سال حالت رنج داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2022 میلادی آشنا کنیم و سرمایه گذاری در اتریوم را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، سرمایه گذاری در اتریوم یکی از بهترین راه کارها برای کسب سود در بازار ارز دیجیتال است. دلیل این سخن نیز این است که این رمز ارز در حال حاضر یکی از بهترین رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال است و به نوعی از امن ترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که سرمایه گذاری در اتریوم سود خوبی را به همراه خواهد داشت. اما این را نیز به خاطر داشته باشید که در صورتی که در زمان نادرست اقدام به سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز کنید؛ نه تنها سودی عاید شما نخواهد شد، بلکه در معامله خود دچار ضرر و زیان نیز خواهید شد. پس همیشه سعی کنید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با تحلیل و منطق سرمایه گذاری خود را انجام دهید.
مرجع: coinmarketcap

آیا استخراج اتریوم پایان دارد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی استخراج ارز دیجیتال اتریوم بپردازیم و ببنیم که استخراج این ارز دیجیتال تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود. همان طور که می‌دانید در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از افراد در بازار ارز دیجیتال علاوه بر خرید اتریوم به استخراج این رمز ارز می‌پردازند. از این رو این که آیا استخراج ارز دیجیتال اتریوم ادامه دار خواهد بود یا خیر برای این دسته از افراد بسیار مهم می‌باشد. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما عزیزان از جمله افرادی هستید که به واسطه استخراج اتریوم درآمد کسب می‌کنید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد ادامه و یا پایان استخراج اتریوم خدمت شما ارائه کنیم.
بعد از تلاش‌های بسیاری که تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال اتریوم انجام داد، در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به راه اندازی اتریوم 2.0 نزدیک هستیم. این مسئله به این معنی است که بعد از این مسئله ممکن است که استخراج اتریوم برای همیشه پایان یابد. برای همین نیز این روزها از جمله سخت‌ترین روزهای ماینرهای ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. چه آن دسته از افرادی که به صورت انفرادی به استخراج این رمز ارز می‌پردازند و چه آن دسته از افرادی که به واسطه استخر استخراج این رمز ارز را استخراج می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بپردازیم و برخی از راه کارهایی که پیش روی ماینرهای این شبکه هست را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

اجرا شدن اتریوم 2.0؛ پایانی بر استخراج اتریوم

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که بازار ارز دیجیتال از ارز دیجیتال بیت کوین کار خود را آغاز کرد و بعدد از آن این ارز دیجیتال اتریوم بود که به این بازار جان بخشید. اتریوم یکی از بزرگترین آلت کوین‌های حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد و محبوبیت بسیار زیادی را در میان فعالان بازار ارز دیجیتال دارد.

استخراج اتریوم

این شبکه در سال 2015 میلادی کار خود را آغاز کرد و در همان ابتدا با استقبال با شکوهی رو به رو شد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که همین استقبال با شکوه باعث شد که این شبکه در حال حاضر با مشکلاتی از جمله مقیاس پذیری رو به رو باشد. مشکلی که قرار است به واسطه اجرای اتریوم 2.0 به صورت کامل برطرف شود.
توسعه دهندگان شبکه ارز دیجیتال اتریوم از همان ابتدا بر روی بروز رسانی این شبکه کار کرده‌اند و طی این سال‌ها هاردفورک‌های بسیاری را بر روی این شبکه پیاده کرده‌اند. اما در حال حاضر تنها کاری که باقی مانده است، اجرای کامل اتریوم 2.0 می‌باشد. طبق گفته بسیاری از کارشناسان و برخی از توسعه دهندگان این شبکه ارز دیجیتال این بروز رسانی قرار است در تاریخ 24 شهریور امسال صورت گیرد و به واسطه این کار الگوریتم این شبکه از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد کرد.
در این حالت اعتبار سنج‌ها جایگزین ماینرهای خواهند شد و وظیفه تایید تراکنش‌ها را بر عهده خواهند گرفت. در شبکه جدید شما عزیزان برای این که بتوانید اقدام به استخراج این رمز ارز کنید باید 32 ارز دیجیتال اتریوم را در اختیار داشته باشید و به واسطه قفل کردن آن قادر به انجام این کار خواهید بود. اگه به دنبال اطلاعات کامل‌تری در این مورد هستید در ادامه با ما همراه باشید.
همان طور که گفتیم در اتریوم 2.0 برای استخراج شما باید 32 ارز دیجیتال اتریوم را در اختیار داشته باشید که مبلغ بسیار زیادی می‌باشد. حال با توجه به این مسئله ممکن است برای برخی از شما عزیزان این سوال مطرح شود که آیا علاقه‌مندان به استخراج ارز دیجیتال اتریوم باید قید استخراج این رمز ارز را بزنند؟ جواب این سوال خیر است؛ دلیل این سخن نیز این است که این افراد قادر خواهند بود به واسطه استخرهای استخراج این کار را انجام دهند و بخشی از پاداش را دریافت نمایند. این مسئله کاملا درست است که میزان پاداش چندان قابل توجه نیست، اما به واسطه این کار افراد زیادی قادر به استخراج این رمز ارز خواهند بود.
به صورت کلی می‌توان گفت که بروز رسانی اتریوم یکی از بزرگترین اتفاقات بازار ارز دیجیتال خواهد بود و این بازار را به صورت کامل متحول خواهد کرد. اما ممکن است که بعد از این رویداد دیگر خبری از استخراج ارز دیجیتال اتریوم نباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این مسئله بپردازیم.

آیا ممکن است که استخراج اتریوم به واسطه ماینر بعد از اتریوم 2.0 نیز ادامه داشته باشد؟

در حالت کلی این امکان وجود نخواهد داشت، اما اگر بخواهیم جزیی‌تر به این مسئله نگاه کنیم یک استثنا وجود دارد که در آن صورت امکان این که استخراج ارز دیجیتال اتریوم بعد از بروز رسانی نیز وجود داشته باشد، هست. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که در زمان بروز رسانی یک فورک از شبکه حال حاضر به وجود آید.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در صورتی که فورک ایجاد شود زنجیره جدیدی به وجود خواهد آمد و دیگر اتریوم سابق را نخواهیم داشت. دقیقا به مانند داستانی که برای اتریوم کلاسیک رخ داد. پس با توجه به این مسئله حتی در صورتی که امکان استخراج نیز وجود داشته باشد، دیگر ارز دیجیتال اتریومی وجود نخواهد داشت.
شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال مطرح شده باشد که چه اتفاقی رخ داده است که برخی از ماینرها به فکر فورک افتاده‌اند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همه چیز از یک نظر سنجی در توییتر آغاز شد که در آن چیزی در حدود 40 درصد از افراد به ایجاد فورک برای شبکه ارز دیجیتال اتریوم رای دادند. وجود یک فورک برای ارز دیجیتال اتریوم این نوید را به ماینرهای این شبکه ارز دیجیتال خواهد داد که بعد از بروز رسانی نیز قادر به ادامه فعالیت خود خواهند بود. برای همین نیز در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار با ایجاد یک فورک برای شبکه اتریوم فعلی موافق هستند.
البته شکل گیری یک فورک نیز خود مراحلی را دارد که از جمله آن می‌توان به این مسئله اشاره کرد که در وهله اول باید بسیاری از ماینرهای شبکه از آن استقبال کنند. ماینرهایی که از فورک حمایت می‌کنند باید به اندازه کافی قدرت پردازش داشته باشند تا که بتوانند در مقابل حملات هکران از شبکه جدید ایجاد شده دفاع کنند و امنیت آن را بر قرار کنند. مهم تر از همه این مسائل باید افرادی نیز باشند که علاقه مند به خرید این دارایی باشند. در حال حاضر با توجه به سختی‌های بسیاری که برای بقای این فورک وجود دارد، آینده چندان خوبی برای آن نمی‌توان متصور شد.


همچنین بخوانید:

بازیگر بورس کیست و چه نقشی در بازار دارد؟


آیا استخراج اتریوم فورک شده ارزشی دارد؟

سوال اصلی این است که آیا نگه داری تجهیزات استخراج اتریوم و شروع به استخراج این رمز ارز درآمدی را برای فعالان این عرصه به همراه خواهد داشت؟ برای جواب به این سوال در گام اول باید دید که آیا هارد فورک ارز دیجیتال اتریوم مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت یا خیر. اگر چندین صرافی بزرگ دنیا به مانند صرافی ارز دیجیتال بایننس و یا کوکوین از آن حمایت کنند، ممکن است به واسطه هیجان ایجاد شده، بازار خوبی برای این فورک ایجاد شود. در این شرایط اهداف و تیم توسعه دهنده این فورک چندان اهمیتی را نخواهد داشت و فقط به دلیل هیجانات این رمز ارز عرضه و تقاضای مورد نظر خود را برای مدتی به دست خواهد آورد.

اما سوال اصلی این است که آیا این روند در بلند مدت نیز ادامه دار خواهد بود یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال نیز باید دو اتفاق رخ دهد که اولین اتفاق این است که هش ریت قابل توجهی را داشته باشیم و دوم این که این فورک قادر به رقابت با دیگر پروژه‌ها باشد.
کاربران و سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال عاشق چشم و ابروی یک پروژه نیستند و تنها برای کسب سود به سراغ یک رمز ارز خواهند رفت. پس با توجه به این مسئله به دنبال شبکه‌ای خواهند رفت که کمترین میزان ریسک را برای آنان به همراه داشته باشد و سود خوبی را به آنان بدهد. با توجه به این مسئله که قرار است که اتریوم 2.0 الگوریتم این شبکه تغییر کند، پس مشکل مقیاس پذیری آن و نیز بالا بودن کارمزد نیز در این شبکه به صورت کامل برطرف خواهد شد. پس با توجه به این مسئله بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال  به سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز خواهند پرداخت و همین مسئله امکان موفقیت فورک را به مراتب کمتر خواهد کرد.

تفاوت تاثیرپذیری استخرهای استخراج و ماینرهای مستقل

با نزیدک شدن به زمان اجرای اتریوم 2.0 یک شکاف بسیار عمیق در میان استخرهای استخراج شکل گرفته است و بسیاری از ماینرهای به دنبال این هستند که به صورت انفرادی کار خود را ادامه دهند. همان گونه که پیش از این نیز به ان اشاره کردیم، بعد از اجرای اتریوم 2.0 صنعت ماینینگ در این شبکه به صورت کامل از بین خواهد رفت. این مسئله شاید برای استخرهای استخراج خطر چندانی را به همراه نداشته باشد؛ اما برای ماینرهای ارز دیجیتال اتریوم که به صورت انفرادی این رمز ارز را استخراج می‎کردند، خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

این دسته از افراد بعد از اجرای اتریوم 2.0 دستگاه‌های گران قیمتی را در اختیار دارند که دیگر کاربردی نخواهد داشت و سودی را برای آنان به ارمغان نخواهد آورد. این افراد حتی زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک استخر استخراج را نیز نخواهند داشت. این افراد تنها در حالی قادر خواهند بود به درآمد برسند که بتوانند استخر استخراج را تاسیس کنند که کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود که بسیاری از آنان در این راه موفق نخواهند شد.

آینده ماینرهای ارز دیجیتال اتریوم چه خواهد شد؟ بررسی راه کارهای درآمد ماینرهای اتریوم

همان طور که در این مطلب بارها به آن اشاره کردیم، بعد از اجرای اتریوم 2.0 قرار است که به صورت کامل استخراج ارز دیجیتال اتریوم متوقف می‌شود. در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از راه کارهایی که ماینرها به واسطه آن قادر خواهند بود برای خود درآمدی را ایجاد کنند، اشاره کنیم.

1. راه حل اول این است که بعد از ایجاد فورک به استخرهای استخراج بپیوندید. استخرهای استخراج به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید با هر میزان دارایی که دارید اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم 2.0 کنید. البته در صورتی که بخواهید یک استخر استخراج برای خود تاسیس کنید کار بسیار سخت و دشواری را پیش رو خواهید داشت و برای همین نیز بسیاری از افراد از این کار خود داری می‌کنند.
2. دومین راه کاری که شما در پیش خواهید داشت این است که اقدام به فروش تجهیزات خود کنید. در حال حاضر تقاضای بسیاری برای کارت گرافیکی وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید آنان را به فروش برسانید. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در حال حاضر تقاضا برای آی سیک‌ها بسیار کم است. با تمام این اوصاف شما عزیزان با فروش تجهیزات خود قادر خواهید بود سرمایه خوبی را برای خود به دست آورید و سپس آن را در شبکه اتریوم 2.0 قفل کنید و به واسطه این کار اقدام به استخراج اتریوم کنید.
3. راه حل دیگری که پیش روی این دسته از افراد وجود دارد این است که از تجهیزات خود برای استخراج سایر رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال استفاده نمایند. البته این کار ممکن است سود کمتری را برای شما به همراه داشته باشد، اما به هر حال از ضرر و زیان شدید شما جلوگیری خواهد کرد.
نکته جالی که باید به ان توجه داشته باشید این است که دستگاه‌های ماینر ارز دیجیتال اتریوم با چند آلت کوین دیگر نیز به جز این رمز ارز سازگار هستند و همین مسئله سبب شده است که کاربران بتوانند از آنان برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنند. اما همان طور که می‌دانید استخراج ارز دیجیتال اتریوم همواره سود بیشتری را برای آنان به همراه داشته است. برای همین نیز در حال حاضر کاربران این شبکه بیشتر به دنبال ایجاد یک فورک برای شبکه اتریوم هستند تا که بتوانند استخراج اتریوم را در آن انجام دهند.

آیا استخراج اتریوم 2.0 به اندازه اتریوم حال حاضر سودآور است؟

استخراج اتریوم سوداور است؟

در پاسخ به این سوال باید به این مسئله اشاره کنیم که برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم 2.0 کاربران دیگر نیازی به تهیه تجهیزات گران قیمت نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند به واسطه خرید این رمز ارز اقدام به استخراج اتریوم 2.0 کنند. این مسئله در حالی است که در حال حاضر کاربران برای استخراج اتریوم باید تجهیزات گران قیمتی را خریداری نمایند. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که در صورتی که یک فعال شبکه ارز دیجیتال اتریوم 2.0 بخواهد به صورت انفرادی اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کند، باید 32 رمز ارز اتریوم را خریداری کند که مبلغ بسیار زیادی خواهد شد. برای همین نیز در حال حاضر استخرهای استخراجی پایه ریزی شده است که به واسطه آن افراد قادر خواهند بود با هر میزان از دارایی که دارند، اقدام به استخراج اتریوم کنند.

پس با توجه به این مسئله می‌توان گقت که استخراج اتریوم 2.0 سود خوبی را برای فعالان بازار به همراه خواهد آورد، اما از طرفی همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، راه اندازی این شبکه تعداد زیادی از ماینرها را بیکار خواهد کرد و این مسئله جای نگرانی دارد. برای همین نیز هم اکنون افراد مشهور و بزرگی به مانند جاستین سان بنیان گذار ارز دیجیتال ترون و نیز چندر گوئو ماینر بزرگ چینی از ایده فورک ارز دیجیتال اتریوم حمایت کرده‌اند.
این افراد بیکاری ماینرها را اولویت خود می‌دانند و بر این باور هستند که باید فکری به حال این افراد بشود. البته جا دارد به این مسله نیز اشاره کنیم که در مقابل ویتالیک بوترین معتقد است که این افراد بیشتر از این که نگران ماینرهای اتریوم باشند، نگران کسب درآمد خود می‌باشند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به استخراج اتریوم بپردازیم و آینده ماینرهای شبکه ارز دیجیتال اتریوم را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که می‌دانید استخراج اتریوم یکی از راه کارهای ساده برای کسب درآمد از این رمز ارز می‌باشد. دلیل این سخن این است که در صورتی که شما بخواهید با خرید این رمز ارز اقدام به کسب سود کنید باید هر لحظه پیش بینی قیمت اتریوم را مورد بررسی قررا دهید اما در این روش نیازی به این کار نخواهد بود.

اما همان طور که در این مطلب نیز گفتیم بعد از اجرای کامل اتریوم 2.0 صنعت ماینینگ در این شبکه به صورت کامل پایان خواهد یافت. ماینرها قادر خواهند بود به واسطه راه کارهایی که در این مطلب به آنان اشاره کردیم، درآمدی را برای خود ایجاد کنند.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که درست است که ایجاد یک فورک قادر خواهد بود بقای ماینرهای برای استخراج اتریوم را ممکن سازد، اما دیگر خبری از استخراج اتریوم فعلی نخواهد بود و شاهد یک رمز ارز جدید در بازار ارز دیجیتال خواهیم بود که بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که آینده خوبی برای آن وجود نخواهد داشت.
مرجع: cryptonews

بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک کدام است؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین کیف پول‌های مناسب برای ذخیره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بپردازیم و هر یک از این کیف پول‌ها و خصوصیات آنان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما عزیزان به دنبال کیف پولی هستید که بتوانید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک خود را در آن نگه داری کنید توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک را خدمت شما معرفی کنیم.
کیف پول اتریوم کلاسیک به صورت کلی وسیله‌ای است که شما عزیزان به واسطه آن قادر خواهید بود ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را ذخیره و نگه داری کنید. اما بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک در بازار کدام است؟ برای دانستن این سوال نیاز است که شما نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک بپردازیم.

مقایسه بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک


بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که اتریوم کلاسیک از ارز دیجیتال اتریوم فعالی منشعب شده است. این رمز ارز یکی از محبوب ترین رمز ارزهای بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. برای این که بتوانید بهترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهید نیاز است که نکاتی را به خاطر داشته باشید. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این ارز دیجیتال در حال حاضر جزو 30 رمز ارز برتر بازار می‌باشد. پس با توجه به این مسئله بسیاری از فعالان بازار به دنبال این هستند که بهترین کیف پول اتریوم کلاسیک را برای ذخیره دارایی خود انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به برخی از بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک اشاره کنیم.

یک کیف پول اتریوم کلاسیک باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟


1. پشتیبانی کامل از اتریوم کلاسیک

اولین مسئله‌ای که باید یک کیف پول اتریوم کلاسیک دارا باشد، این است که از رمز ارز اتریوم کلاسیک به خوبی پشتیبانی کند. به عنوان نمونه در حال حاضر برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند، اما از ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک پشتیبانی نمی‌کنند. پس با توجه به این مسئله به دنبال کیف پولی باشید که به خوبی از این رمز ارز پشتیبانی کند.

2. رابط کاربری آسان

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، رابط کاربری یک کیف پول ارز دیجیتال می‌باشد. دلیل این سخن نیز این است که در صورتی که شما یک فرد تازه کار در بازار ارز دیجیتال باشید، به واسطه یک کیف پولی که پیچیده باشد، قادر به ذخیره دارایی خود نخواهید بود. برای همین نیز رابط کاربری آسان در یک کیف پول یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

3. امنیت بالا

یکی از مهمترین خصوصیاتی که یک کیف پول ارز دیجیتال باید داشته باشد، امنیت بالا می‌باشد. به صورت معمول تمامی فعالان بازارا رز دیجیتال به دنبال کیف پولی هستند که بتواند امنیت دارایی آنان را به خوبی تامین کند. از این رو همواره به دنبال کیف پولی باشید که از نظر امنیت در سطح بسیار خوبی واقع شده باشد.

4. داشتن پشتیبانی قوی

نکته مهم دیگری که در زمان انتخاب کیف پول اتریوم کلاسیک باید به خاطر داشته باشید این است که از پشتیبانی مناسب کیف پول مورد نظر خود آگاه باشید. اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که بسیاری از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال به صورت غیرمتمرکز به کار خود ادامه می‌دهند. برای همین نیز در برخی از مواقع شما نیاز به یک پشتیبانی برای استفاده از کیف پول خواهید داشت. اگر کیف پول مورد نظر شما از پشتیبانی قوی برخورد دار باشد، شما عزیزان قادر خواهید بود به راحتی مشکلات خود را رفع کنید و سوالات خود را از آنان بپرسید.

چند مورد از بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک

کیف پول اتریوم کلاسیک

کیف پول سرد لجر نانو اس

کیف پول ارز دیجیتال نانو اس از نظر امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این کیف پول علاوه بر ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک از رمز ارزهای بسیاری از جمله بیت کوین و اتریوم را ذخیره کنید. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این کیف پول‌ها به مانند کیف پول‌های نرم افزاری رایگان نیستند، و باید برای خرید آنان مبلغی را پرداخت کنید. با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که این کیف پول دارد، به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین کیف پول‌های اتریوم کلاسیک می‌باشد.


همچنین بخوانید:

استخراج بیت کوین به کاهش انتشار آلاینده ها کمک می‌کند


کیف پول سرد ترزور

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک، کیف پول ترزور می‌باشد. این کیف پول نیز به مانند کیف پول لجر نانو اس از امنیت بسیار خوبی برخورد دار است. علاوه بر این مسئله این کیف پول از رمز ارزهای بسیار زیادی نیز پشتیبانی خواهد کرد. یکی از نکات مثبت این کیف پول این است که در صورتی که شما آن را گم کنید به واسطه کد پشتیبان قادر خواهید بود اقدام به بازیابی دارایی خود کنید. تنها عیبی که این کیف پول دارد این است که این کیف پول نیز به مانند کیف پول لجر نانو اس رایگان نمی‌باشد و قیمت بسیار زیادی دارد. توصیه ما به شما عزیزان این است که از این کیف پول‌ها برای دخیره بلند مدت دارایی خود استفاده کنید.

کیف پول نرم افزاری کوینمی

یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری برای ذخیره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک کیف پول کوینومی می‌باشد. این کیف پول رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و کاربران تازه وارد به راحتی قادر به استفاده از این کیف پول خواهند بود. تنها نقطه ضعفی که این کیف پول در حال حاضر دارد این است که برای این کیف پول نسخه IOS طراحی نشده است. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، بهتر است که از سایر گزینه‌ها برای دخیره دارایی خود استفاده کنید. علاوه بر این مسئله جا دارد به این مورد نیز اشاره کنیم که این کیف پول از بیش از 130 رمز ارز بازار ارز دیجیتال نیز پشتیبانی خواهد کرد.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت

یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بازار ارز دیجیتال که شما قادر خواهید بود از آن به عنوان کیف پول اتریوم کلاسیک استفاده کنید، کیف پول تراست ولت می‌باشد. این کیف پول ارز دیجیتال متعلق به صرافی بایننس می‌باشد و محبوبیت بسیار زیادی دارد. تراست ولت علاوه بر ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی خواهد کرد. این کیف پول تا به امروز هیچ ضعفی را از خود به نمایش نگذاشته است و برای همین نیز فعالان بسیاری در حال حاضر از این کیف پول برای ذخیره دارایی خود استفاده می‌کنند.

کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت

اگر شما عزیزان از جمله دارندگان ارز دیجیتال اتریوم باشید به خوبی با این کیف پول آشنایی دارید. این کیف پول به عنوان یک کیف پول تحت وب امکان ذخیره و نگه داری ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را به شما عزیزان خواهد داد. این کیف پول برخلاف سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال اجازه کنترل کلید خصوصی را به کاربران خواهد داد. اما جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که این کیف پول ارز دیجیتال سابقه هک شدن دارد و برای همین نیز در حال حاضر تعدادی از فعالان بازار ارز دیجیتال دید خوبی نسبت به این کیف پول ندارند.

کیف پول نرم افزاری جکس

یکی از بهترین کیف پول‌ها که شما عزیزان قادر خواهید بود از آن به عنوان کیف پول اتریوم کلاسیک استفاده کنید، کیف پول جکس می‌باشد. این کیف پول رابط کاربری بسیار آسانی دارد و دسترسی به آن کاری بسیار آسان خواهد بود. این کیف پول علاوه بر ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک از رمز ارزهای بسیاری از جمله بیت کوین و اتریوم نیز پشتیبانی خواهد کرد. این کیف پول برای اولین بار در سال 2014 میلادی به بازار ارز دیجیتال عرضه شد و در مدت زمانی کوتاه توانست طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این کیف پول از نظر امنیت مشکلاتی را دارد که باعث شده است که فعالان بازار دید خوبی را نسبت به آن نداشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کیف پول اتریوم کلاسیک بپردازیم و برخی از بهترین‌ موارد آنان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم در حال حاضر کیف پول‌های بسیاری وجود دارد که شما عزیزان به واسطه آنان قادر خواهید بود ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک خود را ذخیره و نگه داری کنید. شما عزیزان می‌توانید از میان کیف پول‌های معرفی شده یکی را انتخاب کنید و به واسطه آن اقدام به ذخیره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک کنید.

در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که انتخاب کیف پول شما باید متناسب با نیاز شما باشد. به عنوان مثال در صورتی که هدف شما از داشتن کیف پول این است که دارایی خود را به صورت دراز مدت نگه داری کنید، توصیه ما به شما عزیزان این است که از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. پس با توجه به این مسئله انتخاب کیف پول کاملا بستگی به نحوه استفاده شما از آن خواهد داشت.

مرجع: ledger

آنچه در مورد ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک باید بدانید

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی یکی از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال به نام، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بپردازیم. علاوه بر این در این مقاله می‌خواهیم خصوصیات و ویژگی‌های اتریوم کلاسیک را نیز خدمت شما عزیزان شرح دهیم. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در مورد اتریوم کلاسیک خدمت شما ارائه کنیم.
بازار ارز دیجیتال به صورت مداوم در حال تغییر و تحول است  و هر روز پیشرفته‌تر از دیروز می‌شود. یکی از رمز ارزهای این بازار، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک می‌باشد. این رمز ارز به نوعی فورک شبکه اصلی اتریوم محسوب می‌شود. اما حال سوال اصلی این است که اتریوم کلاسیک چیست و چه تفاوتی با ارز دیجیتال اتریوم دارد؟ در سال 2016 میلادی اتفاقی رخ داد که منجر به پیدایش ارز دیجیتال اتریوم حال حاضر شد. همین مسئله منجر به این شبکه که ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک ایجاد شود. در حال حاضر شما عزیزان قادر خواهید بود این رمز ارز را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کنید و از این کار برای خود سود به دست آورید.

اتریوم کلاسیک چیست؟

اتریوم کلاسیک

این شبکه ارز دیجیتال به صورت متن باز به کار خود ادامه می‌دهد و خالق آن نیز ویتالیک بوترین می‌باشد. این شبکه به صورت رسمی کار خود را از سال 2014 میلادی آغاز کرد و در سال 2016 میلادی به دو بخش مجزا تبدیل شد که هم اکنون شاهد آن هستیم. این شبکه ارز دیجیتال امکان تغییر پذیری از طریق دخالت‌های انسان را فراهم نمی‌کرد. ماهیت این رمز ارزچیزی شبیه به بیت کوین می‌باشد و عرضه آن نیز محدود خواهد بود. این مسئله در حالی است که شبکه ارز دیجیتال اتریوم حال حاضر قادر خواهد بود به میزان نا محدود رمز ارز اتر استخراج کند. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این دو شبکه ارز دیجیتال نیز این است که سهم بازار اتریوم کلاسیک بسیار کمتر از اتریوم می‌باشد.

الگوریتم استخراج در این دو شبکه به صورت اثبات کار می‌باشد و کاربران برای این که بتوانند این رمز ارز را استخراج کنند، به تجهیزات نیاز خواهند داشت. یکی از نکات حائز اهمیت در این شبکه ارز دیجیتال این است که کاربران قادر خواهند بود این رمز ارز را به واسطه کارت گرافیکی قدیمی نیز استخاج نمایند. علاوه بر این مسئله این شبکه‌ها از امنیت بسیار خوبی برخورد دار هستند. علت استفاده از این کارت‌های گرافیکی نیز این است که فایل‌های آن بسیار کم حجم است و فضای کارت گرافیک را سریعا اشغال خواهد کرد.

تاریخچه اتریوم کلاسیک

ایده اصلی برای آغاز پایه ریزی این شبکه ارز دیجیتال از سال 2013 میلادی آغاز شد که یکی از موسسان اصلی آن ویتالیک بوترین بود. این شخص پیشنهاد داد که در این شبکه ارز دیجیتال از زبان برنامه نویسی استفاده شود که به صورت کاملا اتوماتیک قراردادهای هوشمند را اجرایی کند. به واسطه این ایده، کاربران قادر خواهند بود اقدام به توسعه برنامه‌های خود بر بستر بلاکچین کنند. البته لازم به ذکر است که این ایده در ابتدا به درستی پیش نرفت و بعدا مورد استقبال قرار گرفت  و بیش از 17 میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کرد. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد در این شبکه ارز دیجیتال این بود که قراردادهای هوشمند در آن به صورت کاملا غیرمتمرکز به حالت اجرایی در می‌آمدند و در حقیقت قرارداد بدون نیاز به واسطه  و میان دو طرف بسته می‌شد.

به دلیل امنیت بالایی که فناوری بلاکچین دارد و امکان تقلب در آن وجود ندارد، از این ایده استقبال بسیار زیادی شد. اما این روند رو به رشد ادامه دار نبود و دو سال بعد از آن اتفاقی رخ داد که ترمز رشد این شبکه ارز دیجیتال را کشید. این اتاق حمله هکران به شبکه ارز دیجیتال پیشین بود که منجر به ایجاد یک هاردفورک شد. بعد از این رخ داد شبکه ارز دیجیتال اتریوم پیشین به نام اتریوم کلاسیک مشهور شد .

ویتالیک بوترین کیست؟

ویتالیک بوترین اهل کشور روسیه است و تا 6 سالگی در این کشور زندگی کرده است. والدین ویتالیک بوترین به خوبی نسبت به دانش و هوش بالای او آگاه بودند و برای همین نیز در همان دوران خردسالی به کانادا مهاجرت کردند. در کشور کانادا نیز معلمان او به این مسئله پی بردند که ویتالیک بوترین یک اعجوبه است. به گفته خود او، این فرد در سال 2008 میلادی برای اولین بار توسط پدرش به او معرفی شد. بعد از معرفی، او خیلی زود پی برد که پتانسیل بالایی برای کار در این فضا دارد. ویتالیک بوترین در مورد بازار ارز دیجیتال و رمز ارزها مقالات بسیار زیادی خواند و همین مسئله باعث شد که دید او نسبت به بازار ارز دیجیتال بسیار باز شود و در نهایت پروژه اتریوم را پایه ریزی کرد. ویتالیک بوترین ادعا کرده است که او اتریوم را ساخته است که بتواند یک مسیر خوب را برای درآمد زایی فعالان بازار به وجود آورد.


همچنین بخوانید:

تا چه زمانی میتوان اتریوم استخراج کرد؟


اهداف اتریوم کلاسیک چیست؟

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، حمله هکران به شبکه ارز دیجیتال اتریوم ممکن بود زیان‌ و خسارت بسیاری را به این شبکه ارز دیجیتال وارد کند و اعتماد مخاطبان را به خطر بیاندازد، علاوه بر این مسئله این اتفاق ممکن بود ارزش رمز ارز اتریوم را بسیار کاهش دهد. اما نکته مثبت ماجرا این است که کدهای برنامه نویسی شبکه ارز دیجیتال اتریوم در جایی بسیار امن نگه داری می‌شود و امکان دستبرد به آن وجود نخواهد داشت. پس با توجه به این مسئله توسعه دهندگان این شبکه ارز دیجیتال به فکر یک هاردفورک برای این شبکه افتادند تا که به واسطه آن قادر باشند اعتماد کاربران را برای بار دیگر به دست آورند. در حال حاضر این تصمیم پیشرفت‌های بسیار زیادی را برای شبکه ارز دیجیتال اتریوم به همراه داشته است. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که به مانند ارز دیجیتال اتریوم، در حال حاضر کاربران قادر خواهند بود از این رمز ارز نیز برای ذخیره ارزش و مبادلات خود استفاده نمایند.

مزایا و معایب اتریوم کلاسیک

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک به مانند هر رمز ارز دیگری در بازار ارز دیجیتال دارای مزایا و معایبی است که دانستن آنان برای آن دسته از افرادی که قصد سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز دیجیتال را دارند، بسیار ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. یکی از مهم ترین مزایای این شبکه ارز دیجیتال که می‌توان به آن اشاره کرد این است که این شبکه به صورت کاملا غیرمتمرکز به کار خود ادامه می‌دهد. علاوه بر این مسئله در حال حاضر نهادها و سازمان‌های خاصی از این شبکه ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که همین موضوع باعث افزایش مخاطبان و طرفداران آن شده است. این را نیز به خاطر داشته باشید که سیستم بلاکچین این رمز ارز در همان ابتدا با هدف راه اندازی یک سیستم بلاکچین نوین کار خود را آغاز کرد.

اما با تمام این اوصاف جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که خرید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک در شرایط کنونی یک کار بسیار پر ریسک خواهد بود و بسیاری از پیش بینی‌های صورت گرفته نشان دهنده این است که ارز دیجیتال اتریوم پیشین قادر خواهد بود رشد بسیار خوبی را در آینده تجربه کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی خصوصیات و ویژگی‌های شبکه ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بپردازیم.
1. تغییر ناپذیری: در این شبکه ارز دیجیتال کاربران قادر به حفظ یک تراکنش و یا دستکاری آن نخواهند بود و این امر نشان دهنده این است که امنیت و یکپارچگی در این شبکه ارز دیجیتال به خوبی حفظ شده است.
2. غیرمتمرکز بودن: همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، شبکه ارز دیجیتال اتریوم به صورت کاملا غیرمتمرکز از دربازار تا به امروز به کار خود ادامه داده است و ادامه نیز خواهد داد. این مسئله باعث شده است که تراکنش‌های صورت گرفته در این شبکه ارز دیجیتال بدون نیاز به شخص ثالث صورت گیرد و نیازی به واسطه برای انجام تراکنش نباشد. به بیان ساده، تراکنش‌های صورت گرفته در این شبکه به صورت کاملا خودکار انجام خواهند شد.
3. تراکنش سریع و مقرون به صرفه: همان طور که می‌دانید هزینه تراکنش در شبکه‌های ارز دیجیتال مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه تراکنش بیت کوین بسیار بالا می‌باشد. این مسئله در حالی است که هزینه تراکنش در این شبکه ارز دیجیتال بسیار اندک خواهد بود.
4. قابل اعتماد بودن: وفادار بودن این شبکه به فناوری بلاکچین باعث شده است که همه به این شبکه ارز دیجیتال اعتماد کامل داشته باشند. دلیل این سخن نیز این است که سیستم قابلیت مدیریت طیف بسیار وسیع و گسترده‌ای برنامه‌ها و تراکنش‌ها را خواهد داشت و بدون نیاز به شخص ثالث قابل مدیریت خواهد بود. همین امر نشان دهنده این است که تراکنش‌های صورت گرفته در این شبکه ارز دیجیتال بر بستر فناوری بلاکچین در امنیت کامل انجام خواهد شد و هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

معایب اتریوم کلاسیک

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک به مانند هر تکنولوژی دیگری دارای معایبی نیز می‌باشد که از جمله آنان می‌توان به نداشتن یک جامعه مستمر و پایدار اشاره کرد. بعد از مورد هجوم قرار گرفتن این شبکه ارز دیجیتال تا به امروز همواره نگرانی‌های بسیاری در این مورد وجود دارد و بسیاری از دارندگان این رمز ارز نگران آن می‌باشند. از سویی نیز امکان هک شدن این شبکه ارز دیجیتال وجود دارد. پس با توجه به این مسئله سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، معایبی را نیز به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از مشکلات آن نیز این است که برای این شبکه ارز دیجیتال پشتیبانی خاصی وجود ندارد.

نحوه استخراج ارز دیجیتال اتریوم

هر دو ارز دیجیتال اتریوم و اتریوم کلاسیک از نظر استخراج مشابه یکدیگر عمل خواهند کرد. به بیان ساده تر می‌توان گفت که برای استخراج این دو رمز ارز کاربران نیاز به تجهیزات و دستگاه ماینر خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که برای استخراج این رمز ارز شما نیازی به قدرت محاسباتی بالایی نخواهید داشت و قادر خواهید بود استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را تنها با یک کارت گرافیکی انجام دهید. علاوه بر این مسئله جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که این سیستم از نظر میزان مصرف برق نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد. از آنجایی که هر دوی رمز ارزها از یک الگوریتم برای استخراج بهره می‌برند، شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه یک دستگاه ماینر اقدام به استخراج هر دو رمز ارز مورد نظر کنید. از جمله دستگاه‌های ماینری که می‌توانید از آنان برای استخراج این دو ارز دیجیتال استفاده کنید می‌توان به آی سیک اشاره کرد.

تحلیل قیمت اتریوم کلاسیک

این ارز دیجیتال نیز به مانند تمامی ارزهای دیجیتال در ابتدای ورود خود به بازار ارز دیجیتال قیمت بسیار کمی را داشته است. در ابتدای فعالیت این رمز ارز دارای ارزشی در حدود 1 دلار بود. اما این رمز ارز در سال 2016 توانست ارزشی در حدود 4 دلار را به ثبت برساند. بد از رشد شارپی که این رمز ارز در سال 2017 میلادی تجربه کرد، در حال حاضر قیمت این رمز ارز در بازار ارز دیجیتال چیزی در حدود 41 دلار می‌باشد. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال هب آینده رمز ارز اتریوم کلاسیک امیدوار هستند و بر این باورند که این رمز ارز پتانسیل بالایی را برای رشد دارد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تمامی این پیش بینی‌ها برای بلند مدت این رمز ارز خواهد بود و برای کوتاه مدت آن، پیش بینی خاصی صورت نگرفته است.

روش خرید اتریوم کلاسیک

روش خرید اتریوم کلاسیک

درست است که بسیاری از کارشناسان این رمز ارز را برای خرید پیشنهاد می‌کنند، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که خطرات بسیاری برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال وجود دارد. به صورت کلی می‌توان گفت که افزایش ارزش این رمز ارز به افزایش مشتریان و حامیان این رمز ارز وابسته خواهد بود. برای خرید این رمز ارز شما عزیزان قادر خواهید بود با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و داخلی اقدام به خرید این رمز ارز دیجیتال کنید.

خرید رمز ارزها از طریق صرافی ارز دیجیتال یکی از بهترین روش‌هایی است که برای خرید و فروش اتریوم پیشین توصیه می‌شود. از جمله صرافی‌های ارز دیجیتالی که شما عزیزان به واسطه آنان قادر خواهید بود ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را خریداری کنید می‌توان به، صرافی ارز دیجیتال بایننس و کوکوین اشاره کرد. البته این را نیز به یاد داشته باشید که شما بعد از خرید یک رمز ارز به مکانی نیاز خواهید داشت که ارز دیجیتال خود را در آن نگه داری کنید. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای نگه داری دارایی خود از کیف پول‌های دیجیتالی به مانند کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت و لجر استفاده کنید.
کیف پول ارز دیجیتال لجر یک کیف پول سخت افزاری در بازار ارز دیجیتال است که از نظر امنیت از انواع دیگر کف پول یک سر و گردن بالاتر قرار دارد. این کیف پول حالت فیزیکی دارد و به مانند یک کارت اعتباری در اختیار شما قرار خواهد داشت. یکی از خصوصیات منحصر به فرد در این کیف پول ارز دیجیتال این است که این کیف پول به صورت آفلاین اقدام به ذخیره سازی دارایی شما خواهد کرد و برای همین نیز هکران و سودجویان به آسانی قادر به سرقت دارایی شما نخواهند بود. البته این کیف پول‌ها کمی گران هستند و برای همین نیز تنها آن دسته از افرادی که دارایی خود را به صورت بلند مدت ذخیره می‌کنند از این کیف پول استفاده خواهند کرد.
از طرفی اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد نگه داری دارایی خود به صورت کوتاه مدت را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که بهتر است که از کیف پول‌های نرم افزاری به مانند کیف پول نرم افزاری تراست ولت استفاده کنید. یکی از خصوصیات منحصر به فرد در این کیف پول‌ها این است که آنان به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت و از نظر امنیت نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با ارز دیجیتال اتریوم از گذشته تا به امروز آشنا کنیم و خصوصیات اتریوم کلاسیک را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک در حال حاضر یک فورک از اتریوم اصلی محسوب می‌شود. این رمز ارز همچنان طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال نیز بر این باور هستند که این رمز ارز در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این رمز ارز در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که ریسک سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال بسیار بالا خواهد بود. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از هر کاری تحقیقات لازم را در مورد این رمز ارز انجام دهید تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوید.
مرجع: cryptobriefing