قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس (ENS) چیست؟

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس بپردازیم و این سرویس را به صورت کامل خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که می‌دانید در حال حاضر برای انتقال و یا خرید اتریوم نیاز به یک کد 42 کاراکتری می‌باشد. این مشکل به واسطه ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس به صورت کامل حل خواهد شد. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد معامله ارز دیجیتال اتریوم را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از راه کارهای آسان کردن انتقال اتریوم را خدمت شما ارائه کنیم.
اگر از جمله افرادی باشید که تا به امروز انتقال ارز دیجیتال اتریوم را تجربه کرده است، به خوبی به این مسئله واقف هستید که این رمز ارز دارای آدرس‌های بسیار طولانی می‌باشد و فرآیند انتقال را برای شما بسیار پیچیده خواهد کرد. به عبارتی می‌توان گفت که آدرس طولانی که این رمز ارز دارد، مشکلات بسیاری را برای این رمز ارز ایجاد کرده است. بدون شک کار کردن و نقل و انتقال به واسطه این کدها کار آسانی نخواهد بود و در اینجا است که صحبت از ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس به میان خواهد آمد. این سرویس به کاربران بازار ارز دیجیتال اتریوم این امکان را خواهد داد تا که بتوانند رشته آدرس طولانی این شبکه را کوتاه کنند.
البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که خواندن این کدهای طولانی برای کامپیوتر سختی را نخواهد داشت و دلیلی نارضایتی بیشتر برای چشم افراد و گیج کننده بودن آن می‌باشد. استفاده از ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس به شما این امکان را خواهد داد تا که بتوانید آدرس ارز دیجیتال اتریوم خود را کوتاه و مختصر کنید و کار شما را بسیار آسان خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس چیست؟

ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

این سرویس به صورت مستقیم با بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم در تعامل می‌باشد. نحوه کار این سرویس به این صورت است که آدرس‌های طولانی را دریافت خواهد کرد و آنان را به آدرس‌هایی مختصر و کوتاه تبدیل خواهد کرد. نحوه کار این سیستم بسیار شبیه به سیستم اینترنت خواهد بود. این سیستم نیز امکان استفاده از اینترنت را بسیار راحت کرده است؛ دلیل این سخن نیز این است که در صورتی که این سیستم وجود نداشت شما برای باز کردن هر وب سایت نیاز به حفظ کردن یک آی پی چندین رقمی بودید. این مسئله که فناوری بلاکچین یک فناوری بسیار پیشرفته و توسعه یافته می‌باشد کاملا درست است، اما یکی از مشکلات اساسی بلاکچین اتریوم در حال حاضر این است که هنوز از آی پی‌های طولانی برای نقل و انتقال استفاده می‌کند.

به خاطر سپردن آدرس‌های شبکه ارز دیجیتال اتریوم بسیار سخت و دشوار خواهد بود و البته توصیه نمی‌شود که آنان را حفظ کنید، دلیل این سخن نیز این است که این تراکنش‌ها برگشت ناپذیر می‌باشند. به بیان ساده‌تر در صورتی که شما دارایی خود را به یک آدرس اشتباه ارسال کنید هرگز قادر به بازیابی دارایی خود نخواهید بود. علاوه بر این مسئله ممکن است که آدرس بلاکچین ارز دیجیتال اتریوم برای بسیاری از فعالان تازه وارد بازار ناآشنا باشد و این مسئله خود مانعی برای استقبال تازه واردان از این رمز ارز خواهد بود. ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس به کاربران این امکان را خواهد داد که بتوانند آدرس خود را مختصر کنند و برای خود قابل خواندن کنند. دامنه ENS سعی خواهد کرد که نام‌های کاربری مختصری را برای شما عزیزان ایجاد کند. این دامنه قادر خواهد بود کیف پول‌های دیجیتال و هش‌های محتوا را در خود ذخیره کند.
صاحبان این دامنه‌ها نیز قادر خواهند بود تمام کیف پول دیجیتال خود را تحت یک دامنهENS متصل و ارزهای دیجیتال خود را به واسطه آن دریافت نمایند. علاوه بر این مسئله نکته جالب توجه این است که مالکان کنترل کامل را بر دارایی خود خواهند داشت.

تاریخچه و تیم سازنده ENS

اتریوم نیم سرویس محصول هم فکری الکس وان دو سانده و نیک جانسون از بنیان گذاران اصلی شبکه ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این پروژه بعد از سال 2018 میلادی در قالب یک سازمان متفاوت به کار خود ادامه دارد که نام آن ترو نیمز می‌باشد و رهبری آن به صورت تمام و کمال با نیک جانسون می‌باشد.

لازم به ذکر است که این شرکت یک توکن بومی دارد که دارندگان آن قادر خواهند بود از آن برای استفاده از امکانات شرکت استفاده نمایند. علاوه بر این مسئله افرادی که ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس را در اختیار داشته باشند می‌توانند در رای گیری‌ها و تصمیم گیری‌های مهم شرکت داشته باشند. ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس را هم اکنون شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه دلار آمریکا و یا سایر ارزهای دیجیتال به صورت جفت ارز خرید و فروش کنید. به واسطه این کار یک سیستم حمایتی خوب برای این پروژه ایجاد شده است.

ENS چگونه کار می‌کند؟

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم شباهت‌های بسیاری میان این سرویس و سرویس دامنه اینترنت وجود دارد. هر دوی این سرویس‌ها اهداف یکسانی را دنبال می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت که عملکرد آنان نیز بسیار مشابه یکدیگر می‌باشد. دلیل این سخن نیز این می‌باشد که نحوه کار و نیز نام آنان به مانند یکدیگر می‌باشد.

به دامنه‌های سطح بالا در اصطلاح عامیانه ثبت کننده‌ها گفته می‌شود. این ثبت کننده‌ها قوانین و مقررات مربوط به مدیریت توزیع دامنه را مشخص خواهند کرد. یکی از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی که سروریس شبکه اتریوم دارد این می‌باشد که فرد قادر خواهد بود دامنه‌های خود را که از پیش در اختیار داشته است را استفاده کند. به عنوان مثال در صورتی که شخصی دارای یک دامنه باشد؛ قادر خواهد بود تنظیمات و شخصی‌ سازی‌های مخصوص خود را بر روی آن اعمال کند.
در حال حاضر اتریوم نیم سرویس بر روی شبکه اصلی ارز دیجیتال اتریوم به کار خود ادامه می‌دهد. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که این سرویس در حال حاضر به صورت آزمایشی بر روی برخی از شبکه‌های ارز دیجیتال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس به صورت کلی از دو عنصر بسیار مهم تشکیل شده است که عبارتند از ثبت کننده‌ها و حل کننده‌ها که در ادامه بیشتر به آنان خواهیم پرداخت.

ثبت کننده‌ها

ثبت دامنه یا به اصطلاح همان ریجستر در شبکه ارز دیجیتال اتریوم به واسطه اتریوم نیم سرویس انجام خواهد شد. این ریجستر نگه دارنده بخش عظیمی از دامنه‌ها و زیر دامنه‌ها می‌باشد. نکته جالب توجه این است که صاحب دامنه قادر خواهد بود قرارداد هوشمند و یا یک حساب خارجی در اختیار داشته باشد. این قراردادها قادر خواهند بود برای کاربران قوانینی را ایجاد کننده که در اصطلاح به آنان زیر دامنه می‌گوییم. از جمله فعالیت‌هایی که یک مالک دامنه قادر خواهد بود انجام دهد می‌توان به، انتقال مالکیت دامنه و یا تغییر مالکیت زیردامنه‌ها اشاره کرد.

حل کننده‌ها

حل کننده‌ها کار اصلی را در شبکه انجام خواهند داد و تبدیل نام به آدرس را انجام می‌دهند. هر قراردادی که دارای یک سری استاندارد مرتبط باشد، می‌تواند به عنوان یک حل کننده در شبکه به کار خود ادامه دهد. نکته جالب توجه در مورد حل کننده‌ها این است که در این بخش امکان تعریف انواع شناسه جدید و استاندارد سازی وجود خواهد داشت. این سرویس به صورت کلی دارای دو مرحله است که عبارتند از؛ درخواست از ثبت کننده برای پیگیره حل کننده‌ای که مسئول پروژه است. و مرحله دوم نیز درخواست حل کننده مرتبط برای ارائه پاسخ می‌باشد.

دائو سرویس نیم اتریوم

برای شناخت بهتر این سوریس بهترین کار این است که نگاهی به حاکمیت ENS  بیاندازیم. دارندگان ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس قادر خواهند بود عضو دائو ای ان اس شوند. علاوه بر این مسئله جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس حقوق ویژه‌ای را برای جامعه اتریوم نیم سرویس به همراه خواهد داشت. دائو به عنوان بدنه این سیستم عمل خواهد کرد و به صورت کاملا غیر متمرکز نیز به اتفاق رخ خواهد داد. به بیان ساده می‌توان گفت که اعضای دائو قادر خواهند بود از ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس برای ایجاد تغییرات دلخواه خود بر روی این سیستم استفاده کنند. به صورت کلی این اعضا سه پیشنهاد را ارائه خواهند کرد که در ادامه به آنان اشاره خواهیم کرد.

1. پیشنهاد اجتماعی: این مورد از جمله موارد برون زنجیره‌ای ارائه شده به دائو می‌باشند. یکی از این پیشنهادات این بود که میزان حق امتیاز دارندگان ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس دچار تغییر و تحول شود. این نوع پیشنهادات برای تایید شدن به تایید بیش از 50 نفر از اعضای دائو نیاز خواهند داشت.
2. اصلاحات ساختاری: این نوع از پیشنهادات را می‌توان از جمله پیشنهادات خاص در نظر گرفت باید کاملا تحت نظر اعضای دائو اعمال شوند. برای تایید شدن این پیشنهادات نیاز به تایید بیش از دو سوم اعضا خواهد بود.
3. پیشنهادات اجرایی: این پیشنهادات درباره عملکرد قراردادهای هوشمند مطرح خواهند شد و باید کاملا تحت کنترل دائو باشند. برای تایید این پیشنهادات به تایید بیش از 50 درصد اعضای دائو نیاز خواهد بود.

همچنین بخوانید:

سه کار که وقتی قیمت بیت کوین پایین می‌آید نباید انجام دهید!

ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس بر مبنای استاندارد شبکه ارز دیجیتال اتریوم بنا شده است. این توکن به کاربران این امکان را خواهد داد تا که بتوانند در رای گیری‌ها و تصمیمات مهم شبکه شرکت داشته باشند. علاوه بر این همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، اعضای دائو نیز بر اساس ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس تعیین خواهد شد. به نوعی می‌توان گفت که آینده این پروتکل به واسطه  دارندگان این توکن صورت خواهد گرفت. این توکن دارای عرضه محدود می‌باشد و تعداد کل توکن‌های آن چیزی در حدود 100 میلیون واحد می‌باشد و نیمی از آن نیز در خزانه نگه داری می‌شود. لازم به ذکر است که بیش از 25 درصد توکن‌های این رمز ارز طی یک ایردراپ به کاربران واگذار شد.

ویژگی اتریوم نیم سرویس

از آنجا که این سرویس از قرارداد هوشمند اتریوم ساخته شده است، تمامی مزایای شبکه را به ارث برده است. همان طور که می‌دانید شبکه ارز دیجیتال اتریوم یکی از بهترین شبکه‌ها از نظر امنیت و حریم خصوصی است و به دلیل به ارث بردن تمامی خصوصیات در این سیستم نیز تمامی این خصوصیات را شاهد خواهیم بود. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این سرویس در حال حاضر از خود شبکه اتریوم عملکرد بهتری داشته است. از جمله مزایا و کاربردهای این فناوری می‌توان به ترکیب چند سرویس وب در قالب یک سرویس، جمع کردن اطلاعات و داده‌های آدرس‌های آنلاین در قالب یک آدرس و هویت ذخیره سازی مرکزی تحت مالکیت کنترل کاربر اشاره کرد.

ویژگی ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

کاربردهای اتریوم نیم سروریس

یکی از مهم ترین کاربردهایی که این سرویس دارد مختصر کردن آدرس شبکه ارز دیجیتال اتریوم برای کاربران این شبکه می‌باشد. این مسئله کمک بسیاری را به شبکه ارز دیجیتال اتریوم در آینده خواهد کرد. دلیل این سخن نیز این است که ذهن انسان قادر خواهد بود به راحتی آدرس‌هایی را که به شکل نام نوشته شده‌اند را به خاطر بسپارد. این مسئله به کاربران کمک خواهد کرد که در زمان خود نیز صرفه جویی کرده باشند و امکان اشتباه وارد کردن آدرس را نیز تا حد بالایی کاهش خواهد داد. اهمیت این سرویس در شبکه ارز دیجیتال اتریوم به اندازه تحلیل اتریوم دارای اهمیت می‌باشد.

یکی دیگر از کاربردهایی که این سرویس دارد این می‌باشد که کیف پول‌ها را شخصی سازی خواهد کرد. به واسطه این کار، فعالیت برای افراد به مراتب راحت‌تر خواهد شد. علاوه بر این مسئله به واسطه این کار میزان تقلب و کلاهبرداری شبکه ارز دیجیتال اتریوم نیز به مراتب کمتر خواهد شد. با توجه به کاربردهای بسیار زیادی که این سرویس دارد، به نظر می‌رسد که در آینده شاهد افزایش پذیرش در آن باشیم. به بیان ساده می‌توان گفت که در آینده برای پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال به این سرویس نیاز خواهیم داشت.

دامنه‌های اتریوم چگونه کار خواهد کرد؟

برای این که بتوانید از این سرویس‌ها استفاده کنید پیش از هر کاری باید اقدام به خرید آن کنید و از آنان به جای آدرس کیف پول در قالب نام‌های دامنه قابل خوانش برای انسان استفاده کنید. هر زمان که قصد استفاده از آنان را داشته باشید، سیستم به صورت کاملا خودکار درخواست شما را اجرایی خواهد کرد. علاوه بر این مسئله شما عزیزان قادر خواهید بود از این آدرس‌ها برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتال و نیز ذخیره دارایی خود نیز استفاده کنید.

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم در صورتی که شما عزیزان ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس را داشته باشید، قادر خواهید بود از امکانات ویژه این سرویس نیز استفاده کنید. برای همین نیز توصیه ما به شما عزیزان این است که در صورتی که قصد استفاده از این سرویس را دارید، حتما مقداری از ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس را خریداری کنید تا که بتوانید از امکانات ویژه این سیستم استفاده کنید.

هزینه خرید و استفاده از ens چقدر است؟

به صورت کلی سه سطح برای خرید و استفاده از این سرویس‌ها وجود دارد که قیمت هر یک از آنان به طول دامنه آن‌ها وابسته خواهد بود. در صورتی که قصد خرید نام دامنه سه حرفی را داشته باشید، قیمت آن در هر سال چیزی در حدود 640 دلار خواهد بود. اما این قیمت برای دامنه چهار حرفی متفاوت خواهد بود و برای این دامنه باید چیزی در حدود 160 دلار پرداخت کنید. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که کاربران برای این که هر بار دامنه خود را تمدید کنند، باید میزان مشخصی از کارمزد را پرداخت نمایند. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که خرید دامنه را به صورت طولانی مدت انجام دهید تا هزینه گس نیز به هزینه خرید شما اضافه نشود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس آشنا کنیم و نحوه کار این سرویس را نیز خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، این سرویس کمک بسیاری به شبکه ارز دیجیتال اتریوم کرده است، دلیل این سخن نیز این می‌باشد که به واسطه آن، کاربران قادر خواهند بود آدرس بلاکچین اتریوم را مختصر کننده و این مسئله آدرس را برای مخاطبان قابل خواندن خواهد کرد. البته این سرویس کاربردهای بسیاری دارد که در این مقاله به تمامی آنان اشاره کردیم. در صورتی که قصد استفاده از این سرویس را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما مقداری از ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس را خریداری کنید تا که امکان استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد این سرویس را داشته باشید.

در پایان جا دارد به این نیز مسئله اشاره کنیم که درست است که اتریوم نیم سرویس کاربردهای بسیار زیادی دارد، اما معایبی را نیز به همراه دارد که یکی از آنان قیمت بالای دامنه‌های آن می‎‌باشد. با توجه به بالا بودن قیمت دلار در داخل ایران، خرید دامنه برای کاربران ایرانی هزینه بسیاری را به همراه خواهد داشت و اصلا به صرفه نخواهد بود. اما اگر از جمله افرادی هستید که علاقه مند به خرید این سرویس هستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که به صورت بلند مدت آن را خریداری کنید تا که هزینه کارمزد نیز به آن اضافه نشود.
مرجع: insights.glassnode

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد