قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

آیا استخراج اتریوم پایان دارد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی استخراج ارز دیجیتال اتریوم بپردازیم و ببنیم که استخراج این ارز دیجیتال تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود. همان طور که می‌دانید در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از افراد در بازار ارز دیجیتال علاوه بر خرید اتریوم به استخراج این رمز ارز می‌پردازند. از این رو این که آیا استخراج ارز دیجیتال اتریوم ادامه دار خواهد بود یا خیر برای این دسته از افراد بسیار مهم می‌باشد. پس با توجه به این مسئله در صورتی که شما عزیزان از جمله افرادی هستید که به واسطه استخراج اتریوم درآمد کسب می‌کنید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد ادامه و یا پایان استخراج اتریوم خدمت شما ارائه کنیم.
بعد از تلاش‌های بسیاری که تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال اتریوم انجام داد، در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به راه اندازی اتریوم 2.0 نزدیک هستیم. این مسئله به این معنی است که بعد از این مسئله ممکن است که استخراج اتریوم برای همیشه پایان یابد. برای همین نیز این روزها از جمله سخت‌ترین روزهای ماینرهای ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. چه آن دسته از افرادی که به صورت انفرادی به استخراج این رمز ارز می‌پردازند و چه آن دسته از افرادی که به واسطه استخر استخراج این رمز ارز را استخراج می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بپردازیم و برخی از راه کارهایی که پیش روی ماینرهای این شبکه هست را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

اجرا شدن اتریوم 2.0؛ پایانی بر استخراج اتریوم

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که بازار ارز دیجیتال از ارز دیجیتال بیت کوین کار خود را آغاز کرد و بعدد از آن این ارز دیجیتال اتریوم بود که به این بازار جان بخشید. اتریوم یکی از بزرگترین آلت کوین‌های حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد و محبوبیت بسیار زیادی را در میان فعالان بازار ارز دیجیتال دارد.

استخراج اتریوم

این شبکه در سال 2015 میلادی کار خود را آغاز کرد و در همان ابتدا با استقبال با شکوهی رو به رو شد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که همین استقبال با شکوه باعث شد که این شبکه در حال حاضر با مشکلاتی از جمله مقیاس پذیری رو به رو باشد. مشکلی که قرار است به واسطه اجرای اتریوم 2.0 به صورت کامل برطرف شود.
توسعه دهندگان شبکه ارز دیجیتال اتریوم از همان ابتدا بر روی بروز رسانی این شبکه کار کرده‌اند و طی این سال‌ها هاردفورک‌های بسیاری را بر روی این شبکه پیاده کرده‌اند. اما در حال حاضر تنها کاری که باقی مانده است، اجرای کامل اتریوم 2.0 می‌باشد. طبق گفته بسیاری از کارشناسان و برخی از توسعه دهندگان این شبکه ارز دیجیتال این بروز رسانی قرار است در تاریخ 24 شهریور امسال صورت گیرد و به واسطه این کار الگوریتم این شبکه از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد کرد.
در این حالت اعتبار سنج‌ها جایگزین ماینرهای خواهند شد و وظیفه تایید تراکنش‌ها را بر عهده خواهند گرفت. در شبکه جدید شما عزیزان برای این که بتوانید اقدام به استخراج این رمز ارز کنید باید 32 ارز دیجیتال اتریوم را در اختیار داشته باشید و به واسطه قفل کردن آن قادر به انجام این کار خواهید بود. اگه به دنبال اطلاعات کامل‌تری در این مورد هستید در ادامه با ما همراه باشید.
همان طور که گفتیم در اتریوم 2.0 برای استخراج شما باید 32 ارز دیجیتال اتریوم را در اختیار داشته باشید که مبلغ بسیار زیادی می‌باشد. حال با توجه به این مسئله ممکن است برای برخی از شما عزیزان این سوال مطرح شود که آیا علاقه‌مندان به استخراج ارز دیجیتال اتریوم باید قید استخراج این رمز ارز را بزنند؟ جواب این سوال خیر است؛ دلیل این سخن نیز این است که این افراد قادر خواهند بود به واسطه استخرهای استخراج این کار را انجام دهند و بخشی از پاداش را دریافت نمایند. این مسئله کاملا درست است که میزان پاداش چندان قابل توجه نیست، اما به واسطه این کار افراد زیادی قادر به استخراج این رمز ارز خواهند بود.
به صورت کلی می‌توان گفت که بروز رسانی اتریوم یکی از بزرگترین اتفاقات بازار ارز دیجیتال خواهد بود و این بازار را به صورت کامل متحول خواهد کرد. اما ممکن است که بعد از این رویداد دیگر خبری از استخراج ارز دیجیتال اتریوم نباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این مسئله بپردازیم.

آیا ممکن است که استخراج اتریوم به واسطه ماینر بعد از اتریوم 2.0 نیز ادامه داشته باشد؟

در حالت کلی این امکان وجود نخواهد داشت، اما اگر بخواهیم جزیی‌تر به این مسئله نگاه کنیم یک استثنا وجود دارد که در آن صورت امکان این که استخراج ارز دیجیتال اتریوم بعد از بروز رسانی نیز وجود داشته باشد، هست. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که در زمان بروز رسانی یک فورک از شبکه حال حاضر به وجود آید.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در صورتی که فورک ایجاد شود زنجیره جدیدی به وجود خواهد آمد و دیگر اتریوم سابق را نخواهیم داشت. دقیقا به مانند داستانی که برای اتریوم کلاسیک رخ داد. پس با توجه به این مسئله حتی در صورتی که امکان استخراج نیز وجود داشته باشد، دیگر ارز دیجیتال اتریومی وجود نخواهد داشت.
شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال مطرح شده باشد که چه اتفاقی رخ داده است که برخی از ماینرها به فکر فورک افتاده‌اند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همه چیز از یک نظر سنجی در توییتر آغاز شد که در آن چیزی در حدود 40 درصد از افراد به ایجاد فورک برای شبکه ارز دیجیتال اتریوم رای دادند. وجود یک فورک برای ارز دیجیتال اتریوم این نوید را به ماینرهای این شبکه ارز دیجیتال خواهد داد که بعد از بروز رسانی نیز قادر به ادامه فعالیت خود خواهند بود. برای همین نیز در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار با ایجاد یک فورک برای شبکه اتریوم فعلی موافق هستند.
البته شکل گیری یک فورک نیز خود مراحلی را دارد که از جمله آن می‌توان به این مسئله اشاره کرد که در وهله اول باید بسیاری از ماینرهای شبکه از آن استقبال کنند. ماینرهایی که از فورک حمایت می‌کنند باید به اندازه کافی قدرت پردازش داشته باشند تا که بتوانند در مقابل حملات هکران از شبکه جدید ایجاد شده دفاع کنند و امنیت آن را بر قرار کنند. مهم تر از همه این مسائل باید افرادی نیز باشند که علاقه مند به خرید این دارایی باشند. در حال حاضر با توجه به سختی‌های بسیاری که برای بقای این فورک وجود دارد، آینده چندان خوبی برای آن نمی‌توان متصور شد.


همچنین بخوانید:

بازیگر بورس کیست و چه نقشی در بازار دارد؟


آیا استخراج اتریوم فورک شده ارزشی دارد؟

سوال اصلی این است که آیا نگه داری تجهیزات استخراج اتریوم و شروع به استخراج این رمز ارز درآمدی را برای فعالان این عرصه به همراه خواهد داشت؟ برای جواب به این سوال در گام اول باید دید که آیا هارد فورک ارز دیجیتال اتریوم مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت یا خیر. اگر چندین صرافی بزرگ دنیا به مانند صرافی ارز دیجیتال بایننس و یا کوکوین از آن حمایت کنند، ممکن است به واسطه هیجان ایجاد شده، بازار خوبی برای این فورک ایجاد شود. در این شرایط اهداف و تیم توسعه دهنده این فورک چندان اهمیتی را نخواهد داشت و فقط به دلیل هیجانات این رمز ارز عرضه و تقاضای مورد نظر خود را برای مدتی به دست خواهد آورد.

اما سوال اصلی این است که آیا این روند در بلند مدت نیز ادامه دار خواهد بود یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال نیز باید دو اتفاق رخ دهد که اولین اتفاق این است که هش ریت قابل توجهی را داشته باشیم و دوم این که این فورک قادر به رقابت با دیگر پروژه‌ها باشد.
کاربران و سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال عاشق چشم و ابروی یک پروژه نیستند و تنها برای کسب سود به سراغ یک رمز ارز خواهند رفت. پس با توجه به این مسئله به دنبال شبکه‌ای خواهند رفت که کمترین میزان ریسک را برای آنان به همراه داشته باشد و سود خوبی را به آنان بدهد. با توجه به این مسئله که قرار است که اتریوم 2.0 الگوریتم این شبکه تغییر کند، پس مشکل مقیاس پذیری آن و نیز بالا بودن کارمزد نیز در این شبکه به صورت کامل برطرف خواهد شد. پس با توجه به این مسئله بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال  به سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز خواهند پرداخت و همین مسئله امکان موفقیت فورک را به مراتب کمتر خواهد کرد.

تفاوت تاثیرپذیری استخرهای استخراج و ماینرهای مستقل

با نزیدک شدن به زمان اجرای اتریوم 2.0 یک شکاف بسیار عمیق در میان استخرهای استخراج شکل گرفته است و بسیاری از ماینرهای به دنبال این هستند که به صورت انفرادی کار خود را ادامه دهند. همان گونه که پیش از این نیز به ان اشاره کردیم، بعد از اجرای اتریوم 2.0 صنعت ماینینگ در این شبکه به صورت کامل از بین خواهد رفت. این مسئله شاید برای استخرهای استخراج خطر چندانی را به همراه نداشته باشد؛ اما برای ماینرهای ارز دیجیتال اتریوم که به صورت انفرادی این رمز ارز را استخراج می‎کردند، خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

این دسته از افراد بعد از اجرای اتریوم 2.0 دستگاه‌های گران قیمتی را در اختیار دارند که دیگر کاربردی نخواهد داشت و سودی را برای آنان به ارمغان نخواهد آورد. این افراد حتی زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک استخر استخراج را نیز نخواهند داشت. این افراد تنها در حالی قادر خواهند بود به درآمد برسند که بتوانند استخر استخراج را تاسیس کنند که کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود که بسیاری از آنان در این راه موفق نخواهند شد.

آینده ماینرهای ارز دیجیتال اتریوم چه خواهد شد؟ بررسی راه کارهای درآمد ماینرهای اتریوم

همان طور که در این مطلب بارها به آن اشاره کردیم، بعد از اجرای اتریوم 2.0 قرار است که به صورت کامل استخراج ارز دیجیتال اتریوم متوقف می‌شود. در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از راه کارهایی که ماینرها به واسطه آن قادر خواهند بود برای خود درآمدی را ایجاد کنند، اشاره کنیم.

1. راه حل اول این است که بعد از ایجاد فورک به استخرهای استخراج بپیوندید. استخرهای استخراج به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید با هر میزان دارایی که دارید اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم 2.0 کنید. البته در صورتی که بخواهید یک استخر استخراج برای خود تاسیس کنید کار بسیار سخت و دشواری را پیش رو خواهید داشت و برای همین نیز بسیاری از افراد از این کار خود داری می‌کنند.
2. دومین راه کاری که شما در پیش خواهید داشت این است که اقدام به فروش تجهیزات خود کنید. در حال حاضر تقاضای بسیاری برای کارت گرافیکی وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید آنان را به فروش برسانید. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در حال حاضر تقاضا برای آی سیک‌ها بسیار کم است. با تمام این اوصاف شما عزیزان با فروش تجهیزات خود قادر خواهید بود سرمایه خوبی را برای خود به دست آورید و سپس آن را در شبکه اتریوم 2.0 قفل کنید و به واسطه این کار اقدام به استخراج اتریوم کنید.
3. راه حل دیگری که پیش روی این دسته از افراد وجود دارد این است که از تجهیزات خود برای استخراج سایر رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال استفاده نمایند. البته این کار ممکن است سود کمتری را برای شما به همراه داشته باشد، اما به هر حال از ضرر و زیان شدید شما جلوگیری خواهد کرد.
نکته جالی که باید به ان توجه داشته باشید این است که دستگاه‌های ماینر ارز دیجیتال اتریوم با چند آلت کوین دیگر نیز به جز این رمز ارز سازگار هستند و همین مسئله سبب شده است که کاربران بتوانند از آنان برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنند. اما همان طور که می‌دانید استخراج ارز دیجیتال اتریوم همواره سود بیشتری را برای آنان به همراه داشته است. برای همین نیز در حال حاضر کاربران این شبکه بیشتر به دنبال ایجاد یک فورک برای شبکه اتریوم هستند تا که بتوانند استخراج اتریوم را در آن انجام دهند.

آیا استخراج اتریوم 2.0 به اندازه اتریوم حال حاضر سودآور است؟

استخراج اتریوم سوداور است؟

در پاسخ به این سوال باید به این مسئله اشاره کنیم که برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم 2.0 کاربران دیگر نیازی به تهیه تجهیزات گران قیمت نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند به واسطه خرید این رمز ارز اقدام به استخراج اتریوم 2.0 کنند. این مسئله در حالی است که در حال حاضر کاربران برای استخراج اتریوم باید تجهیزات گران قیمتی را خریداری نمایند. البته جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که در صورتی که یک فعال شبکه ارز دیجیتال اتریوم 2.0 بخواهد به صورت انفرادی اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کند، باید 32 رمز ارز اتریوم را خریداری کند که مبلغ بسیار زیادی خواهد شد. برای همین نیز در حال حاضر استخرهای استخراجی پایه ریزی شده است که به واسطه آن افراد قادر خواهند بود با هر میزان از دارایی که دارند، اقدام به استخراج اتریوم کنند.

پس با توجه به این مسئله می‌توان گقت که استخراج اتریوم 2.0 سود خوبی را برای فعالان بازار به همراه خواهد آورد، اما از طرفی همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، راه اندازی این شبکه تعداد زیادی از ماینرها را بیکار خواهد کرد و این مسئله جای نگرانی دارد. برای همین نیز هم اکنون افراد مشهور و بزرگی به مانند جاستین سان بنیان گذار ارز دیجیتال ترون و نیز چندر گوئو ماینر بزرگ چینی از ایده فورک ارز دیجیتال اتریوم حمایت کرده‌اند.
این افراد بیکاری ماینرها را اولویت خود می‌دانند و بر این باور هستند که باید فکری به حال این افراد بشود. البته جا دارد به این مسله نیز اشاره کنیم که در مقابل ویتالیک بوترین معتقد است که این افراد بیشتر از این که نگران ماینرهای اتریوم باشند، نگران کسب درآمد خود می‌باشند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به استخراج اتریوم بپردازیم و آینده ماینرهای شبکه ارز دیجیتال اتریوم را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که می‌دانید استخراج اتریوم یکی از راه کارهای ساده برای کسب درآمد از این رمز ارز می‌باشد. دلیل این سخن این است که در صورتی که شما بخواهید با خرید این رمز ارز اقدام به کسب سود کنید باید هر لحظه پیش بینی قیمت اتریوم را مورد بررسی قررا دهید اما در این روش نیازی به این کار نخواهد بود.

اما همان طور که در این مطلب نیز گفتیم بعد از اجرای کامل اتریوم 2.0 صنعت ماینینگ در این شبکه به صورت کامل پایان خواهد یافت. ماینرها قادر خواهند بود به واسطه راه کارهایی که در این مطلب به آنان اشاره کردیم، درآمدی را برای خود ایجاد کنند.
در پایان جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که درست است که ایجاد یک فورک قادر خواهد بود بقای ماینرهای برای استخراج اتریوم را ممکن سازد، اما دیگر خبری از استخراج اتریوم فعلی نخواهد بود و شاهد یک رمز ارز جدید در بازار ارز دیجیتال خواهیم بود که بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که آینده خوبی برای آن وجود نخواهد داشت.
مرجع: cryptonews

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد