قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

دلایل استفاده از اتریوم برای NFTها

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی این موضوع بپردازیم که چرا از اتریوم برای ساخت NFTها استفاده خواهد شد. همان طور که می‌دانید در حال حاضر بسیاری را توکن‌های بی‌همتا بر روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم پایه ریزی می‌شود؛ از این رو برای بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال این سوال مطرح شده است که چرا بسیاری از NFTها بر روی این شبکه پایه گذاری خواهند شد. اگر شما عزیزان نیز جواب این سوال را نمی‌دانید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا که اطلاعات کامل و جامعی را در این زمینه خدمت شما ارائه کنیم.
اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که بسیاری از توکن‌های بی همتا بر روی بلاک چین اتریوم ساخته می‌شوند. نکته جالی توجه این است که بسیاری از این توکن‌ها کاملا با شبکه ارز دیجیتال اتریوم سازگار می‌باشد. شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال مطرح شده باشد که NFT چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که NFTها در حقیقت توکن‌های منحصر به فردی هستند که دارای یک سری اطلاعات محرمانه می‌باشند که همین اطلاعات این رمز ارزها را از سایر رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال متمایز خواهد کرد.

به عنوان نمونه شما عزیزان قادر خواهید بود نقاشی و یا طرح خود را در غالب یک NT به بازار عرضه کنید و به مانند سایر رمز ارزهای دیجیتال و به عنوان مثال خرید اتریوم را انجام دهید. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که خرید اتریوم با این رمز ارزها متفاوت می‌باشد. یکی از تفاوت‌های اصلی آنان این می‌باشد که برای خرید اتریوم شما نیازی به خرید یک واحد کامل نخواهید داشت، اما در مورد NFT شما عزیزان باید آن را به صورت کامل خریداری کنید. در ادامه با ما همراه باشدی تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

توکن NFT چیست؟

خرید اتریوم و nft

توکن NFT در حقیقت نوعی از دارایی است که از نظر خصوصیات و کاربردهایی که دارد با سایر رمز ارزهای بازار بسیار متفاوت می‌باشد. این توکن‌ها یک واحد جامع و کامل می‌باشند و از این رو کسی قادر نخواهد بود این توکن‌ها را به صورت قطعات کوچک خریداری کند. به عنوان مثال در حال حاضر شما عزیزان قادر خواهید بود برای خرید اتریوم، این رمز ارز را به مقدار کم خریداری کنید، اما برای خرید یک NFT باید اقدام به خرید یک واحد کامل از آن کنید. علاوه بر این مسئله جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که کاربران قادر نخواهند بود این توکن‌ها را با سایر توکن‌های موجود در بازار تعویض کنند.

آیا NFTها بر بستر اتریوم ساخته می‌شوند؟

در جواب به این سوال باید بگوییم بله، زیرا در حال حاضر بسیاری از توکن‌های NFT بر روی این شبکه ساخته می‌شوند. در حال حاضر برای این توکن‌ها از استاندارد ERC-721 استفاده می‌شود. این استاندارد در حال حاضر با توجه به قدمت بسیار بالایی که دارد، از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخورد دار می‌باشد. طبق گزارشات به دست آمده، در حال حاضر میزان حجم معاملات این توکن‌ها بر بستر ارز دیجیتال اتریوم بسبار بالا می‌باشد. اما اگر کسی بگوید که آیا تمامی توکن‌های غیر مثلثی بر روی بستر اتریوم ساخته می‌شوند؟ باید بگوییم که خیر، علاوه بر شبکه ارز دیجیتال اتریوم شبکه‌های دیگری نیز وجود دارند که از آنان برای ساخت توکن بی همتا استفاده خواهد شد که از جمله آنان می‌توان به شبکه ارز دیجیتال سولانا، کاردانو و تزوس اشاره کرد. پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که تنها راه خرید یک NFT بلاکچین اتریوم نخواهد بود.

لازم به ذکر است که در صورتی که شما عزیزان از هر شبکه‌ای برای ساخت توکن NFT خود استفاده کنید، باید مقداری از توکن بومی آن شبکه ارز دیجیتال را نیز در اختیار داشته باشید، دلیل این سخن نیز این است که در یک شبکه ارز دیجیتال، تمامی پرداخت‌ها به واسطه توکن بومی باید انجام شود و کارمزد شبکه تنها به کمک توکن بومی باید پرداخت شود. به عنوان مثال در شبکه ارز دیجیتال کاردانو برای ساخت یک NFT باید 2 واحد کاردانو به عنوان کارمزد پرداخت شود.

چرا در بسیاری از موارد از بلاکچین اتریوم برای ساخت NFTها استفاده خواهد شد؟

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که ارز دیجیتال اتریوم یک رمز ارز محبوب در بازار ارز دیجیتال است و همواره بسیاری از فعالان خرید اتریوم را انجام می‌دهند و از آن برای سرمایه گذاری استفاده خواهند کرد. در حال حاضر علاوه بر خرید اتریوم، توسعه دهندگان برنامه‌ها و نیز توکن‌های NFT نیز به دنبال استفاده از این شبکه ارز دیجیتال برای ساخت توکن بی همتای خود می‌باشند. علاوه بر این مسئله با توجه به امنیت بسیار بالایی که این شبکه ارز دیجیتال دارد، بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند که از این شبکه برای ساخت توکن بی همتای خود استفاده نمایند تا که از شبکه‌های دیگر برای انجام این کار استفاده کنند.

در حال حاضر پروژه‌های بسیار زیادی در شبکه ارز دیجیتال اتریوم راه‌اندازی شده است که دارای قیمت‌های بسیار نجومی می‌باشند. به بیان ساده باید بگوییم که شبکه ارز دیجیتال اتریوم یک شبکه بسیار بزرگ می‌باشد. علاوه بر این مسئله در صورتی که توکن بی همتای شما بر روی شبکه اتریوم پایه ریزی شده باشد، شما عزیزان قادر خواهید بود به راحتی این توکن‌ها را بر روی کیف پول‌های متعددی از جمله کیف پول تراست ولت و متامسک نیز ذخیره و نگه داری کنید. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که این شبکه ارز دیجیتال علاوه بر کاربردهای بسیاری که دارد، معایبی را نیز دارد که از جمله آنان می‌توان به مشکل مقیاس پذیری و نیز بالا بودن میزان کارمزد اشاره کرد. مشکلات موجود در شبکه ارز دیجیتال اتریوم منجر به این شده است که بسیاری از افراد همواره سایر شبکه‌ها با استقبال بسیار زیادی رو به رو شوند. در ادامه به برخی از دلایل ساخت NFT بر روی شبکه اتریوم خواهیم پرداخت.

1. کمیاب بودن

یکی از خصوصیات منحصر به فردی که منجر به افزایش قیمت این توکن‌ها در بازار ارز دیجیتال می‌شود، کمیاب بودن این توکن‌ها می‌باشد. این مسئله منجر به این شده است که همواره قیمت این توکن‌ها بالا باشد و ارزش نجومی داشته باشند. البته این مسئله به این معنی نیست که توسعه دهندگان قادر به ساخت تعداد بالایی از NFTها نخواهند بود، بلکه به این معنی است که در صورت ساخت کم از این توکن‌های بی همتا، قیمت آنان به مراتب بالاتر خواهد بود.

2. دارای اصالت

یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد این توکن‌ها این می‌باشد که دارای اصالت می‌باشند. همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، این توکن‌ها مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند، پس با توجه به این مسئله شما عزیزان باید از اصالت NFT خود اطمینان حاصل کنید. دلیل این سخن نیز این است که شما عزیزان بتوانید چیزهای جعلی را به خوبی رصد کنید و امنیت دارایی خوذ را به مراتب بالاتر ببرید.

3. قابلیت انتقال

یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فردی که توکن‌های غیرقابل تعویض دارند این می‌باشد که، این توکن‌ها قابلیت انتقال مالکیت را دارند. برخلاف خرید اتریوم و یا خرید ارز دیجیتال بیت کوین، شما عزیزان برای خرید و فروش NFTها باید در بازار خاصی این کار را انجام دهید. در حال حاضر بازارهای بسیاری در بلاکچین اتریوم وجود دارد که شما عزیزان به واسطه آن قادر خواهید بود NFT را خرید و فروش کنید.

همچنین بخوانید: هکرها چگونه بیت کوین را به صورت محرمانه ارسال می‌کنند؟

مقایسه NFTهای شبکه ارز دیچیتال اتریوم با NFTهای سولانا

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که الگوریتم ارز دیجیتال اتریوم و سولانا با یکدیگر متفات می‌باشد. این مسئله میزان تمرکز زدایی بالایی را برای ما به نمایش خواهد گذاشت. ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر از الگوریتم اثبات گواه استفاده می‌کند. پس با توجه به این مسئله می‌توان به این موضوع پی برد که بسیاری از مشکلات این شوخی‌ها چالشی را برای شبکه ارز دیجیتال اتریوم به همراه خواهد داشت. بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که این رمز ارز اگر به همین روال به کار خود ادامه دهد، به زودی جایگاه خود را در میان سایر ارزهای دیجیتال از دست خواهد داد. اما از سویی، ارز دیجیتال سولانا از الگوریتم دیگری استفاده می‌کند. پش با توجه یه مواردی که به آنان اشاره کردیم، نحوه اجرا و نگه‌داری توکن بی همتا در این بستر نسبت به سایر بسترهای ارز دیجیتال به مراتب ساده‌تر می‌باشد.

جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که نام بازار سولانا، نیز Solsea می‌باشد و شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه این صفحات مجوزهای لازم جهت راه اندازی و یا خرید و فروش NFTهای خود را انجام دهند. البته لازم به ذکر است که خرید اتریوم با خرید یک توکن بی همتا کاملا متفاوت می‌باشد.

چرا به جای شبکه ارز دیجیتال اتریوم از شبکه ارز دیجیتال اتریوم برای ساخت NFTها استفاده می‌شود؟

اگر از جمله فعالان بازار باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که هدف اصلی شبکه ارز دیجیتال اتریوم این است که بتواند استفاده از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را افزایش دهد. این مسئله در حالی است که عده بسیار زیادی از فعالان ارز دیجیتال اتریوم را تنها یک رمز ارز برای سرمایه گذاری می‌دانستند و تنها به خرید اتریوم برای کسب سود می‌پرداختند. اما این مسئله در مورد ارز دیجیتال بیت کوین کاملا متفاوت است و ارز دیجیتال اتریوم تنها یک رمز ارز می‌باشد که به عنوان یک ابزار برای مبادله از آن استفاده خواهد شد و یک سیستم پولی همتا به همتا را ایجاد خواهد کرد. شما عزیزان برای این که بتوانید یک NFT را طراحی کنید، نیاز به قرارداد هوشمندی خواهید داشت که بتواند روند انجام این تراکنش را تحت کنترل داشته باشد. این مسئله در حالی است که شبکه ارز دیجیتال اتریوم قادر به پشتیبانی از قراردادهای هوشمند نخواهد بود.

از طرفی نیز جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که قیمت ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین برای خرید برابر خواهد بود. به عنوان مثال در زمان خرید اتریوم؛ قیمت این رمز ارز در واحد‌های زمانی مختلف با یکدیگر برابر خواهد بود. اما در مورد NFTها این قضیه متفاوت خواهد بود و ممکن است که یک توکن بی همتا در طول یک بازه زمانی بارها دچار تغییر در ارزش شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر بسیاری از توکن‌های بی همتایی که در شبکه اتریوم ساخته می‌شوند بر روی استاندارد ERC-721 قرار خواهند گرفت و در نتیجه از نظر ارزش نیز با سایر توکن‌های بی همتا فرق خواهند داشت.

نکته جالب توجه در مورد توکن‌های بی همتا در شبکه ارز دیجیتال اتریوم این می‌باشد که هر توکن در این شبکه دارای یک هویت مشخص می‌باشد که آن را از سایر توکن‌ها متمایز خواهد کرد. به عنوان مثال هر توکن دارای مشخصات منحصر به فردی است که به واسطه آن به راحتی می‌توان آن را از سایر توکن‌ها تشخیص داد. برای همین نیز هم اکنون می‌توان به مانند خرید اتریوم، به راحتی در صرافی یا بازارهای NFT اقدام به خرید و فروش این توکن‌‌ها کرد.

بهترین بلاکچین برای ساخت NFT کدام است؟

برای این که بتوانید یک بلاکچین مناسب را برای ساخت NFTهای خود مورد استفاده قرار دهید، باید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید که از جمله آنان می‌توان به کارمزد شبکه، امنیت، سرعت تراکنش و نیز امکان راه اندازی فورک بر روی آن توجه کافی داشته باشیم. همان طور که می‌دانید در بازار ارز دیجیتال NFTها از نظر محبوبیت در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارند و بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال به دنبال خرید این توکن‌ها می‌باشند.

این توکن‌ها به واسطه کاربردهای بسیار زیادی که دارند، مسیر تکامل و پیشرفت این تکنولوژی را به مراتب هموارتر کرده‌اند. البته لازم به ذکر است که انعطاف پذیر بودن قراردادهای هوشمند نیز یکی از عواملی است که در امنیت دفتر کل توزیع شده حائز اهمیت خواهد بود. برای این که بتوان نسبت به یک قرارداد هوشمند به اعتماد کامل دست پیدا کرد، باید آن را از تمامی جهات مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم، راه کارهای بسیاری وجود دارد که به واسطه آن می‌توان میزان کارمزد ارز دیجیتال اتریوم را به مراتب کاهش داد. شما به واسطه این خصوصیت قادر خواهید بود NFTهای خود را با هزینه بسیار کم ایجاد نمایید و به بازار برای خرید و فروش عرضه کنید. پس با توجه به این مسئله، یکی از مواردی که در زمان انتخاب یک شبکه برای ساخت NFT باید به آن توجه داشته باشید، این است که آن شبکه از کارمزد به مراتب کمتری برخوردار باشد تا که میزان هزینه‌های شما به مراتب کمتر باشد.

خرید اتریوم و ساخت NFT

همچنین جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که راه اندازی یک هاردفورک بر روی یک شبکه ارز دیجیتال قادر خواهد بود اختلالاتی را بر روی توکن بی همتا ایجاد کند. پس با توجه به این مسئله، بهترین راه کار این است که شما عزیزان از شبکه‌ای برای ساخت و راه اندازی NFT خود استفاده کنید که کمترین احتمال برای راه اندازی یک هاردفورک بر روی آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال شبکه ارز دیجیتال اتریوم یکی از شبکه‌هایی می‌باشد که احتمال ایجاد یک هاردفورک بر روی آن بسیار اندک می‌باشد.

از آنجایی که ساختار بلاکچین‌ها غیر قابل دستکاری و تغییر خواهد بود، نهایی شدن یک تراکنش احتمال حملات هکری را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد. پس با توجه به این مسئله هر شبکه‌ای که قادر باشد تراکنش‌های خود را در زمان به نسبت کمتری به ثبت برساند، شبکه ایده‌آل تری برای ساخت NFT خواهد بود. علاوه بر این مسئله ساخت NFT برای روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم بر روی پیش بینی اتریوم نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود و تاثیرات مثبتی را بر قیمت خرید اتریوم اعمال خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با NFTها آشنا کنیم و برخی از خصوصیات و مزایای آن را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، NFTها در حال حاضر از جمله دارایی‌هایی هستند که بسیار مورد استقبال سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال قرار گرفته‌اند و کاربران بسیار زیادی به دنبال این هستند که اقدام به خرید و سرمایه گذاری بر روی آنان کنند. اگر به دنبال این هستند که یک NFT را طراحی کنید، بهترین شبکه‌ای که به کمک آن می‌توانید این کار را انجام دهید، شبکه ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. همچنین جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که ساخت NFT بر روی این شبکه بر روی قیمت خرید اتریوم نیز تاثیرات خود را خواهد گذاشت و ارزش آن را به مراتب بالاتر خواهد برد.

در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که این مسئله کاملا درست است که این توکن‌ها خصوصیات و کاربردهای بسیاری دارند، اما معایبی را نیز به همراه دارند که از جمله آنان می‌توان به این مورد اشاره کرد که برای خرید این توکن‌ها فرد باید دارایی بسیار زیادی داشته باشد، زیرا برای خرید NFT، شما باید یک واحد را به صورت کامل خریداری کنید. از این رو توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از خرید اتریوم و این توکن‌ها به خوبی در مورد آنان تحقیق کنید.

مرجع: coingecko

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد