قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

آنچه در مورد ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک باید بدانید

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی یکی از رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال به نام، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بپردازیم. علاوه بر این در این مقاله می‌خواهیم خصوصیات و ویژگی‌های اتریوم کلاسیک را نیز خدمت شما عزیزان شرح دهیم. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در مورد اتریوم کلاسیک خدمت شما ارائه کنیم.
بازار ارز دیجیتال به صورت مداوم در حال تغییر و تحول است  و هر روز پیشرفته‌تر از دیروز می‌شود. یکی از رمز ارزهای این بازار، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک می‌باشد. این رمز ارز به نوعی فورک شبکه اصلی اتریوم محسوب می‌شود. اما حال سوال اصلی این است که اتریوم کلاسیک چیست و چه تفاوتی با ارز دیجیتال اتریوم دارد؟ در سال 2016 میلادی اتفاقی رخ داد که منجر به پیدایش ارز دیجیتال اتریوم حال حاضر شد. همین مسئله منجر به این شبکه که ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک ایجاد شود. در حال حاضر شما عزیزان قادر خواهید بود این رمز ارز را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کنید و از این کار برای خود سود به دست آورید.

اتریوم کلاسیک چیست؟

اتریوم کلاسیک

این شبکه ارز دیجیتال به صورت متن باز به کار خود ادامه می‌دهد و خالق آن نیز ویتالیک بوترین می‌باشد. این شبکه به صورت رسمی کار خود را از سال 2014 میلادی آغاز کرد و در سال 2016 میلادی به دو بخش مجزا تبدیل شد که هم اکنون شاهد آن هستیم. این شبکه ارز دیجیتال امکان تغییر پذیری از طریق دخالت‌های انسان را فراهم نمی‌کرد. ماهیت این رمز ارزچیزی شبیه به بیت کوین می‌باشد و عرضه آن نیز محدود خواهد بود. این مسئله در حالی است که شبکه ارز دیجیتال اتریوم حال حاضر قادر خواهد بود به میزان نا محدود رمز ارز اتر استخراج کند. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این دو شبکه ارز دیجیتال نیز این است که سهم بازار اتریوم کلاسیک بسیار کمتر از اتریوم می‌باشد.

الگوریتم استخراج در این دو شبکه به صورت اثبات کار می‌باشد و کاربران برای این که بتوانند این رمز ارز را استخراج کنند، به تجهیزات نیاز خواهند داشت. یکی از نکات حائز اهمیت در این شبکه ارز دیجیتال این است که کاربران قادر خواهند بود این رمز ارز را به واسطه کارت گرافیکی قدیمی نیز استخاج نمایند. علاوه بر این مسئله این شبکه‌ها از امنیت بسیار خوبی برخورد دار هستند. علت استفاده از این کارت‌های گرافیکی نیز این است که فایل‌های آن بسیار کم حجم است و فضای کارت گرافیک را سریعا اشغال خواهد کرد.

تاریخچه اتریوم کلاسیک

ایده اصلی برای آغاز پایه ریزی این شبکه ارز دیجیتال از سال 2013 میلادی آغاز شد که یکی از موسسان اصلی آن ویتالیک بوترین بود. این شخص پیشنهاد داد که در این شبکه ارز دیجیتال از زبان برنامه نویسی استفاده شود که به صورت کاملا اتوماتیک قراردادهای هوشمند را اجرایی کند. به واسطه این ایده، کاربران قادر خواهند بود اقدام به توسعه برنامه‌های خود بر بستر بلاکچین کنند. البته لازم به ذکر است که این ایده در ابتدا به درستی پیش نرفت و بعدا مورد استقبال قرار گرفت  و بیش از 17 میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کرد. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد در این شبکه ارز دیجیتال این بود که قراردادهای هوشمند در آن به صورت کاملا غیرمتمرکز به حالت اجرایی در می‌آمدند و در حقیقت قرارداد بدون نیاز به واسطه  و میان دو طرف بسته می‌شد.

به دلیل امنیت بالایی که فناوری بلاکچین دارد و امکان تقلب در آن وجود ندارد، از این ایده استقبال بسیار زیادی شد. اما این روند رو به رشد ادامه دار نبود و دو سال بعد از آن اتفاقی رخ داد که ترمز رشد این شبکه ارز دیجیتال را کشید. این اتاق حمله هکران به شبکه ارز دیجیتال پیشین بود که منجر به ایجاد یک هاردفورک شد. بعد از این رخ داد شبکه ارز دیجیتال اتریوم پیشین به نام اتریوم کلاسیک مشهور شد .

ویتالیک بوترین کیست؟

ویتالیک بوترین اهل کشور روسیه است و تا 6 سالگی در این کشور زندگی کرده است. والدین ویتالیک بوترین به خوبی نسبت به دانش و هوش بالای او آگاه بودند و برای همین نیز در همان دوران خردسالی به کانادا مهاجرت کردند. در کشور کانادا نیز معلمان او به این مسئله پی بردند که ویتالیک بوترین یک اعجوبه است. به گفته خود او، این فرد در سال 2008 میلادی برای اولین بار توسط پدرش به او معرفی شد. بعد از معرفی، او خیلی زود پی برد که پتانسیل بالایی برای کار در این فضا دارد. ویتالیک بوترین در مورد بازار ارز دیجیتال و رمز ارزها مقالات بسیار زیادی خواند و همین مسئله باعث شد که دید او نسبت به بازار ارز دیجیتال بسیار باز شود و در نهایت پروژه اتریوم را پایه ریزی کرد. ویتالیک بوترین ادعا کرده است که او اتریوم را ساخته است که بتواند یک مسیر خوب را برای درآمد زایی فعالان بازار به وجود آورد.


همچنین بخوانید:

تا چه زمانی میتوان اتریوم استخراج کرد؟


اهداف اتریوم کلاسیک چیست؟

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، حمله هکران به شبکه ارز دیجیتال اتریوم ممکن بود زیان‌ و خسارت بسیاری را به این شبکه ارز دیجیتال وارد کند و اعتماد مخاطبان را به خطر بیاندازد، علاوه بر این مسئله این اتفاق ممکن بود ارزش رمز ارز اتریوم را بسیار کاهش دهد. اما نکته مثبت ماجرا این است که کدهای برنامه نویسی شبکه ارز دیجیتال اتریوم در جایی بسیار امن نگه داری می‌شود و امکان دستبرد به آن وجود نخواهد داشت. پس با توجه به این مسئله توسعه دهندگان این شبکه ارز دیجیتال به فکر یک هاردفورک برای این شبکه افتادند تا که به واسطه آن قادر باشند اعتماد کاربران را برای بار دیگر به دست آورند. در حال حاضر این تصمیم پیشرفت‌های بسیار زیادی را برای شبکه ارز دیجیتال اتریوم به همراه داشته است. البته جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که به مانند ارز دیجیتال اتریوم، در حال حاضر کاربران قادر خواهند بود از این رمز ارز نیز برای ذخیره ارزش و مبادلات خود استفاده نمایند.

مزایا و معایب اتریوم کلاسیک

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک به مانند هر رمز ارز دیگری در بازار ارز دیجیتال دارای مزایا و معایبی است که دانستن آنان برای آن دسته از افرادی که قصد سرمایه گذاری بر روی این رمز ارز دیجیتال را دارند، بسیار ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. یکی از مهم ترین مزایای این شبکه ارز دیجیتال که می‌توان به آن اشاره کرد این است که این شبکه به صورت کاملا غیرمتمرکز به کار خود ادامه می‌دهد. علاوه بر این مسئله در حال حاضر نهادها و سازمان‌های خاصی از این شبکه ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که همین موضوع باعث افزایش مخاطبان و طرفداران آن شده است. این را نیز به خاطر داشته باشید که سیستم بلاکچین این رمز ارز در همان ابتدا با هدف راه اندازی یک سیستم بلاکچین نوین کار خود را آغاز کرد.

اما با تمام این اوصاف جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که خرید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک در شرایط کنونی یک کار بسیار پر ریسک خواهد بود و بسیاری از پیش بینی‌های صورت گرفته نشان دهنده این است که ارز دیجیتال اتریوم پیشین قادر خواهد بود رشد بسیار خوبی را در آینده تجربه کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی خصوصیات و ویژگی‌های شبکه ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بپردازیم.
1. تغییر ناپذیری: در این شبکه ارز دیجیتال کاربران قادر به حفظ یک تراکنش و یا دستکاری آن نخواهند بود و این امر نشان دهنده این است که امنیت و یکپارچگی در این شبکه ارز دیجیتال به خوبی حفظ شده است.
2. غیرمتمرکز بودن: همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، شبکه ارز دیجیتال اتریوم به صورت کاملا غیرمتمرکز از دربازار تا به امروز به کار خود ادامه داده است و ادامه نیز خواهد داد. این مسئله باعث شده است که تراکنش‌های صورت گرفته در این شبکه ارز دیجیتال بدون نیاز به شخص ثالث صورت گیرد و نیازی به واسطه برای انجام تراکنش نباشد. به بیان ساده، تراکنش‌های صورت گرفته در این شبکه به صورت کاملا خودکار انجام خواهند شد.
3. تراکنش سریع و مقرون به صرفه: همان طور که می‌دانید هزینه تراکنش در شبکه‌های ارز دیجیتال مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه تراکنش بیت کوین بسیار بالا می‌باشد. این مسئله در حالی است که هزینه تراکنش در این شبکه ارز دیجیتال بسیار اندک خواهد بود.
4. قابل اعتماد بودن: وفادار بودن این شبکه به فناوری بلاکچین باعث شده است که همه به این شبکه ارز دیجیتال اعتماد کامل داشته باشند. دلیل این سخن نیز این است که سیستم قابلیت مدیریت طیف بسیار وسیع و گسترده‌ای برنامه‌ها و تراکنش‌ها را خواهد داشت و بدون نیاز به شخص ثالث قابل مدیریت خواهد بود. همین امر نشان دهنده این است که تراکنش‌های صورت گرفته در این شبکه ارز دیجیتال بر بستر فناوری بلاکچین در امنیت کامل انجام خواهد شد و هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

معایب اتریوم کلاسیک

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک به مانند هر تکنولوژی دیگری دارای معایبی نیز می‌باشد که از جمله آنان می‌توان به نداشتن یک جامعه مستمر و پایدار اشاره کرد. بعد از مورد هجوم قرار گرفتن این شبکه ارز دیجیتال تا به امروز همواره نگرانی‌های بسیاری در این مورد وجود دارد و بسیاری از دارندگان این رمز ارز نگران آن می‌باشند. از سویی نیز امکان هک شدن این شبکه ارز دیجیتال وجود دارد. پس با توجه به این مسئله سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، معایبی را نیز به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از مشکلات آن نیز این است که برای این شبکه ارز دیجیتال پشتیبانی خاصی وجود ندارد.

نحوه استخراج ارز دیجیتال اتریوم

هر دو ارز دیجیتال اتریوم و اتریوم کلاسیک از نظر استخراج مشابه یکدیگر عمل خواهند کرد. به بیان ساده تر می‌توان گفت که برای استخراج این دو رمز ارز کاربران نیاز به تجهیزات و دستگاه ماینر خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که برای استخراج این رمز ارز شما نیازی به قدرت محاسباتی بالایی نخواهید داشت و قادر خواهید بود استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را تنها با یک کارت گرافیکی انجام دهید. علاوه بر این مسئله جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که این سیستم از نظر میزان مصرف برق نیز در سطح بسیار پایینی قرار دارد. از آنجایی که هر دوی رمز ارزها از یک الگوریتم برای استخراج بهره می‌برند، شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه یک دستگاه ماینر اقدام به استخراج هر دو رمز ارز مورد نظر کنید. از جمله دستگاه‌های ماینری که می‌توانید از آنان برای استخراج این دو ارز دیجیتال استفاده کنید می‌توان به آی سیک اشاره کرد.

تحلیل قیمت اتریوم کلاسیک

این ارز دیجیتال نیز به مانند تمامی ارزهای دیجیتال در ابتدای ورود خود به بازار ارز دیجیتال قیمت بسیار کمی را داشته است. در ابتدای فعالیت این رمز ارز دارای ارزشی در حدود 1 دلار بود. اما این رمز ارز در سال 2016 توانست ارزشی در حدود 4 دلار را به ثبت برساند. بد از رشد شارپی که این رمز ارز در سال 2017 میلادی تجربه کرد، در حال حاضر قیمت این رمز ارز در بازار ارز دیجیتال چیزی در حدود 41 دلار می‌باشد. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال هب آینده رمز ارز اتریوم کلاسیک امیدوار هستند و بر این باورند که این رمز ارز پتانسیل بالایی را برای رشد دارد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تمامی این پیش بینی‌ها برای بلند مدت این رمز ارز خواهد بود و برای کوتاه مدت آن، پیش بینی خاصی صورت نگرفته است.

روش خرید اتریوم کلاسیک

روش خرید اتریوم کلاسیک

درست است که بسیاری از کارشناسان این رمز ارز را برای خرید پیشنهاد می‌کنند، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که خطرات بسیاری برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال وجود دارد. به صورت کلی می‌توان گفت که افزایش ارزش این رمز ارز به افزایش مشتریان و حامیان این رمز ارز وابسته خواهد بود. برای خرید این رمز ارز شما عزیزان قادر خواهید بود با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و داخلی اقدام به خرید این رمز ارز دیجیتال کنید.

خرید رمز ارزها از طریق صرافی ارز دیجیتال یکی از بهترین روش‌هایی است که برای خرید و فروش اتریوم پیشین توصیه می‌شود. از جمله صرافی‌های ارز دیجیتالی که شما عزیزان به واسطه آنان قادر خواهید بود ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را خریداری کنید می‌توان به، صرافی ارز دیجیتال بایننس و کوکوین اشاره کرد. البته این را نیز به یاد داشته باشید که شما بعد از خرید یک رمز ارز به مکانی نیاز خواهید داشت که ارز دیجیتال خود را در آن نگه داری کنید. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای نگه داری دارایی خود از کیف پول‌های دیجیتالی به مانند کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت و لجر استفاده کنید.
کیف پول ارز دیجیتال لجر یک کیف پول سخت افزاری در بازار ارز دیجیتال است که از نظر امنیت از انواع دیگر کف پول یک سر و گردن بالاتر قرار دارد. این کیف پول حالت فیزیکی دارد و به مانند یک کارت اعتباری در اختیار شما قرار خواهد داشت. یکی از خصوصیات منحصر به فرد در این کیف پول ارز دیجیتال این است که این کیف پول به صورت آفلاین اقدام به ذخیره سازی دارایی شما خواهد کرد و برای همین نیز هکران و سودجویان به آسانی قادر به سرقت دارایی شما نخواهند بود. البته این کیف پول‌ها کمی گران هستند و برای همین نیز تنها آن دسته از افرادی که دارایی خود را به صورت بلند مدت ذخیره می‌کنند از این کیف پول استفاده خواهند کرد.
از طرفی اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که قصد نگه داری دارایی خود به صورت کوتاه مدت را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که بهتر است که از کیف پول‌های نرم افزاری به مانند کیف پول نرم افزاری تراست ولت استفاده کنید. یکی از خصوصیات منحصر به فرد در این کیف پول‌ها این است که آنان به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت و از نظر امنیت نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با ارز دیجیتال اتریوم از گذشته تا به امروز آشنا کنیم و خصوصیات اتریوم کلاسیک را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک در حال حاضر یک فورک از اتریوم اصلی محسوب می‌شود. این رمز ارز همچنان طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از کارشناسان بازار ارز دیجیتال نیز بر این باور هستند که این رمز ارز در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد.

در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این رمز ارز در آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد، اما این را نیز به خاطر داشته باشید که ریسک سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال بسیار بالا خواهد بود. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از هر کاری تحقیقات لازم را در مورد این رمز ارز انجام دهید تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوید.
مرجع: cryptobriefing

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد