قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

قیمت اتریوم

در این صفحه آخرین مطالب قیمت اتریوم و تحلیل اتریوم را بخوانید

اتریوم 1.0 و اتریوم 2.0 چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

در این مقاله قصد داریم به تفاوت اتریوم یک و اتریوم 2.0 بپردازیم و ببینیم که این دو شبکه ارز دیجیتال با یکدیگر چه تفاوت‌هایی را دارند. پس با توجه به این مسئله اگر شما عزیزان از جمله افرادی هستید که در مورد پروژه اتریوم 2.0 کنجکاو هستید، توصیه ما به شما عزیزان این است که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در مورد ارز دیجیتال اتریوم و شبکه‌های آن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.
تفاوت ارز دیجیتال شبکه اتریوم حال حاضر و اتریوم 2.0 یکی از سوالاتی است که امروزه ذهن بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال را درگیر خود کرده است. همان طور که می‌دانید شبکه ارز دیجیتال اتریوم یک شبکه بسیار خارق العاده است، اما با این اوصاف یک شبکه کاملا بی نقص نیست. اما در حال حاضر این شرکت با راه اندازی پروژه اتریوم 2.0 به دنبال این سایت که بتواند عملکرد و امنیت شبکه اتریوم فعلی را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

اتریوم 2.0 در مقابل اتریوم کلاسیک

ارز دیجیتال اتریوم 2.0

اتریوم 2.0 در حقیقت اولین به روز رسانی اتریوم کلاسیک خواهد بود و قصد آن نیز این است که بتواند کارایی و مقیاس پذیری حال حاضر شبکه ارز دیجیتال اتریوم را تا حد زیادی بهبود ببخشد. اگر از جمله دارندگان ارز دیجیتال اتریوم هستید و نگران دارایی خود بعد از به روز رسانی می‌باشید، هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت. ارتقای اتریوم به اتریوم 2.0 در پشت صحنه به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که شما متوجه هیچ گونه تغییری نخواهید شد. همان طور که می‌دانید شبکه ارز دیجیتال اتریوم فعلی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است که از جمله آنان می‌توان به مشکل مقیاس پذیری اشاره کرد. برای همین نیز در ساختار اتریوم 2.0 چند تغییر را شاهد خواهیم بود.

1. اثبات سهام به جای اثبات کار: با ایجاد این تغییر دیگر کار ماینرها در این شبکه به پایان خواهد رسید و این دارندگان ارز دیجیتال اتریوم خواهند بود که روند استخراج این رمز ارز و تایید تراکنش‌ها را انجام خواهند داد. به واسطه این تغییر میزان مقیاس پذیری شبکه اتریوم 2.0 به مراتب بالاتر خواهد رفت و تراکنش‌ها با سرعت به نسبت بیشتری تایید خواهند شد.
2. شاردینگ: تقسیم یک بلاکچین به خرده بلاکچین‌ها یکی از راه کارهایی است که کارایی شبکه ارز دیجیتال اتریوم را به مراتب بالاتر خواهد برد. اعتبار سنج‌ها در حقیقت از دستکاری نیز جلوگیری خواهند کرد و باعث تقویت سطح ایمنی شبکه نیز خواهند شد.

تعادل اتریوم 2.0

در هر خرده بلاکچین 128 اعتبار سنج وظیفه زیرساخت و نگه داری شبکه را بر عهده خواهند داشت. این اعتبار سنج‌ها کلیدهای امضا و برداشت را نگه خواهند داشت و توانایی تایید اعتبار تراکنش‌ها را تایید خواهند کرد. به این روند کار به صورت کلی تصدیق گفته می‌شود. ساختار اولیه اتریوم 2.0 دارای 64 قطعه می‌باشد. پس با توجه به این مسئله هر Solt فرصتی برای اعتبار سنجی خرده‌ای خواهد بود تا که بتواند یک بلوک به زنجیره بلوک‌ها اضافه کند و در ازای آن پاداش دریافت کند.

تفاوت میان اتریوم 1.0 و اتریوم 2.0 چیست؟

تفاوت اصلی این دو شبکه در مکایسم توافق آنان می‌باشد. همان طور که می‌دانید در شبکه اتریوم فعلی از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌شود و این مسئله در حالی است که در شبکه اتریوم 2.0 قرار است که از الگوریتم اثبات سهام استفاده شود. در الگوریتم اثبات کار تایید تراکنش‌ها به واسطه ماینرها صورت خواهد گرفت. اما در الگوریتم اثبات سهام به جای ماینرها این اعتبار سنج‌ها خواهند بود که تراکنش‌ها را تایید خواهند کرد. توسعه دهندگان ارز دیجیتال اتریوم بر این باور هستند که پروژه اتریوم 2.0 انرژی بسیار کمتری نسبت به اتریوم حال حاضر مصرف خواهد کرد.


همچنین بخوانید:

مقایسه سوانا و اتریوم، کدام شبکه بهتر است؟


در حال حاضر شاهد این مسئله هستیم که استخراج ارز دیجیتال اتریوم به واسطه دستگاه‌های ماینر بسیار توسعه یافته است و رقابت بسیار تنگاتنگی میان سرمایه گذاران شکل گرفته است. این مسئله خود باعث ایجاد صرف میزان بسیار زیادی از انرژی خواهد شد. اما در اتریوم 2.0 دیگر قضیه بدین صورت نخواهد بود. زیرا در این شبکه دیگر خبری از ماینرها نخواهد بود و امکان مشارکت در آن بسیار ساده‌تر می‌باشد.

انتظارات تراکنش در ثانیه اتریوم 2.0

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که ارز دیجیتال اتریوم با مشکل مقیاس پذیری رو به رو می‌باشد. حتی ارز دیجیتال بزرگی به مانند بیت کوین نیز از این مشکل رنج می‌برد و در هر ثانیه تنها قادر خواهد بود 7 تراکنش را تایید کند. این میزان در حال حاضر برای ارز دیجیتال اتریوم چیزی در حدود 15 الی 40 تراکنش می‌باشد. توسعه دهندگان این پروؤه اعلام کرده‌اند که اتریوم 2.0 قادر خواهد بود بیش از 100 هزار تراکنش را در یک ثانیه به ثبت برساند.

تاثیر اتریم 2.0 چه خواهد بود؟

در حال حاضر دید فعالان رمز ارز اتریوم بسیار به این قضیه مثبت است و یکی از دلایل اصلی این موضوع نیز این است که در اتریوم 2.0 قرار است که فکری به حال میزان کارمزد اتریوم نیز بشود. البته این مسئله به این معنی خواهد بود که در آینده و با اجرای کامل اتریوم 2.0 تایید کنندگان تراکنش‌ها در ازای دریافت مبلغ بسیار کمتری تراکنش‌ها را تایید خواهند کرد. در صورتی که اهدافی که برای اتریوم 2.0 تعیین شده است تحقق یابد، شبکه اتریوم 2 قادر خواهد بود در اینده نه چندان دور جایگاه ارز دیجیتال بیت کوین را تصاحب کند و به عنوان برترین رمز ارز بازار ارز دیجیتال به کار خود ادامه دهد.

البته جا دارد به این مورد نیز اشاره کنیم که همان طور که این ارتقا خصوصیات منحصر به فرد و جذابی را به همراه دارد، در صورتی که قادر به دستیابی به اهداف خود نباشد، وضعیت بسیار بدی را به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال در صورتی که اعتیار سنج‌ها در این شبکه قادر نباشند به درستی کار خود را انجام دهند، این شبکه به تدریح اعتبار خود را از دست خواهد داد و ارز دیجیتال اتریوم یه یکباره ممکن است تمام ارزش و محبوبیت خود در میان فعالان بازار را از دست بدهد. پس با توجه به این مسئله نمی‌توان نظر قاطع داد که آینده این رمز ارز در آینده چه خواهد شد.

استاکینگ اتریوم 2.0 به چه معنا است؟

اسکاتینگ ارز دیجیتال اتریوم

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال اتریوم یکی از بزرگترین رمز ارزهای بازار ارز دیجیتال می‌باشد. در حال حاضر این رمز ارز در رتبه دوم بازار ارز دیجیتال قرار دارد. برنامه نویسی در این رمز ارز به حدی قوی است که امروزه بسیاری از رمز ارزها بر روی بلاکچین این شبکه مستقر شده‌اند. استاکینگ نوعی سرمایه گذاری بر روی اتریوم 2.0 محسوب خواهد شد. این فرآیند شباهت بسیار زیادی به استخراج دارد. در شبکه‎هایی که از اثبات سهام استفاده می‌کنند، اعتبارسنج‌ها کار ماینرها را انجام خواهند داد.

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود میان اتریوم 1.0 و اتریوم 2.0 این است که در استاکینگ  اتریوم 2.0 اعتبار سنج‌ها به جای این که از تجهیزات برای استخراج اتریوم استفاده نمایند، سکه‌ها و یا همان توکن‌های خود را در داخل کیف پول مورد نظر خود قفل خواهند کرد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در اتریوم 2.0 شما برای این که بتوانید شروع به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کنید باید 32 ارز دیجیتال اتریوم را در اختیار داشته باشید. در حال حاضر 32 اتریوم رقمی در حدود 1 میلیارد خواهد شد. البته در صورتی که شما این میزان از رمز ارز اتریوم را ندارید، هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا شما عزیزان قادر خواهید بود با پیوستن به یک استخر استخراج با هر میزان دارایی که دارید در فرآیند استخراج ارز دیجیتال اتریوم 2.0 شرکت کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با شباهت‌ها و تفاوت‌های موجود میان اتریوم 1.0 و اتریوم 2.0 آشنا کنیم و به بررسی برخی از خصوصیات اتریوم 2.0 بپردازیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، شبکه ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر مشکلات بسیار زیادی دارد که از جمله آنان می‌توان به مشکل مقیاس پذیری ارز دیجیتال اتریوم اشاره کرد. توسعه دهندگان ارز دیجیتال اتریوم به دنبال این هستند تا که بتوانند به واسطه اجرای پروژه اتریوم 2.0 این قبیل مشکلات را برطرف نمایند. به عنوان مثال گفته شده است که در اتریوم .2.0 امکان ثبت 100 هزار تراکنش در یک ثانیه وجود خواهد داشت که نشان از برطرف شدن مشکل مقیاس پذیری اتریوم خواهد بود.

در پایان جا دارد به این مسئله اشاره کنیم که درست است که این پروژه خصوصیات بسیار زیادی را به همراه دارد، اما از طرفی مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت که از جمله آنان بی کار شدن تمامی ماینرهای شبکه ارز دیجیتال اتریوم خواهد بود. دلیل این سخن نیز این است که در اتریوم 2.0 به دلیل استفاده از الگوریتم اثبات سهام دیگر نیازی به ماینرها نخواهد بود و تایید تراکنش‌ها به واسطه اعتبارسنج‌ها صورت خواهد گرفت. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا خالق ارز دیجیتال اتریوم ویتالیک بوترین فکری به حال ماینرهای این شبکه خواهد کرد یا خیر.
مرجع: u.today

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد